رییس دانشگاه صنعتی شریف خبر داد؛

برنامه های در دستور کار برای افزایش سطح اثربخشی اجتماعی/ گسترش ظرفیتهای پژوهشی ضمن همکاری با موسسات معتبر بین المللی

رییس دانشگاه صنعتی شریف درباره برنامه راهبردی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری برای افزایش سطح اثربخشی اجتماعی توضیح داد.

برنامه های در دستور کار برای افزایش سطح اثربخشی اجتماعی/ گسترش ظرفیتهای پژوهشی ضمن همکاری با موسسات معتبر بین المللی
محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه راهبردی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری بیان کرد: طبق روح حاکم بر برنامه راهبردی دانشگاه یعنی افزایش سطح اثر بخشی اجتماعی، اهداف و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تشویق اعضای هیات علمی و دانشجویان به تعریف پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری در ارتباط با نیازهای اساسی کشور و همچنین ارائه مفیدترین راه حل های علمی و مهندسی در رفع مسائل و معضلات کلیدی، بزرگ و پیچیده کشور از جمله اهداف در دستور کار است.

فتوحی فیروزآبادی اظهار داشت: ترویج علم در جامعه، افزایش سهم دانشگاه از دستاوردهای اقتصادی شرکتهای دانش بنیان زایشی، همکاری با دانشگاهها و موسسات معتبر بین المللی برای گسترش ظرفیتهای پژوهشی و یادگیری از تجارب آنها در حل مسائل کشور و حرکت در مرزهای دانش به ویژه در حوزه های منتخب با تاکید بر تحقیقات چند رشته ای و میان رشته ای از دیگر برنامه های مد نظر است.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تحقق این هدف بیان کرد: توسعه برنامه های پسادکتری، تلاش برای ارتقای مشارکت اعضای هیات علمی رشته های مختلف در اجرای طرح هایی با ابعاد ملی، تلاش برای تمرکز زدایی مالی و اداری در سطح دانشگاه و تشکیل کارگروه هدفمند کردن پایان نامه ها از جمله اقداماتی است که در راستای تحقق اهداف برنامه راهبردی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری انجام گرفته است.

وی یادآور شد: نباید فراموش کرد که برنامه راهبردی دانشگاه شامل مشارکت در حل مسائل اساسی کشور، دانشگاه اخلاق محور، خود اتکایی مالی ، سرآمدی در آموزش و پژوهش و فناوری هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار