رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بررسی نسبت استاد به دانشجو برای ابر دانشگاهها را اشتباه دانست و از افزایش اعضای هیات علمی و کاهش نیروهای حق التدریس خبر داد.

معیار نسبت استاد به دانشجو را برای ابر دانشگاهها نباید بررسی کرد/ کاهش نیروهای حق التدریسی به 8 هزار نفرمسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه گفت: اگر حدود 1 هزار عضو هیات علمی طبق مصوبه تطبیق کادر آموزشی هیات امنا جذب کنیم در مقایسه با 180 هزار دانشجوی ما به اندازه کافی نیست.

وی با بیان اینکه به ازای هر 180 دانشجو تنها یک استاد یا عضو هیات علمی وجود دارد، ادامه داد: این مسئله سیاست ما نیست و نباید به این شکل قیاس شود چرا که ابر دانشگاههایی مثل دانشگاه فنی و حرفه ای با چندین شعبه و شاخه از اعضای حق التدریس هم استفاده می کنند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: از آنجا که ممکن است در برخی از شهرستانها تخصص های لازم برای جذب وجود نداشته باشند استفاده از حق التدریس ها در اولویت قرار می گیرد.

وی تعداد اعضای حق التدریس دانشگاه را حدود 17 هزار نفر دانست و عنوان کرد: قشر جدیدی در حال ورود به سیستم ما هستند و قصد داریم به تدریج آنها را بررسی کنیم چرا که در گذشته چنین کاری صورت نمی گرفت و تنها به صرف دیدن مدرک از افراد استفاده می شد.

به گفته شفیعی، از دو سال پیش از کارشناسی ارشد به بالا در دروس تئوری و در موارد خیلی خاص دروس عملی، فرد با مدرک کارشناسی می تواند بعنوان آموزشیار مشغول تدریس شود.

وی با بیان اینکه نباید برای ابر دانشگاهها معیار نسبت استاد به دانشجو را بررسی کرد، اظهار داشت: علاوه بر جذب هیات علمی رشته های مختلف برای 180هزار دانشجوی خود باید از نیروهای حق التدریسی هم استفاده کنیم البته برای این نیروها و افرادی که درسیستم جدید هیات علمی شدند دوره های آموزش و مهارتی گذاشته می شود تا در تدریسشان بتوانند به اندازه کافی اثرگذار باشند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به محدودیت تعداد ساعات نیروهای حق التدریس عنوان کرد: قصد داریم ضمن جذب افراد کیفی، نیروهای خود را به خوبی حفظ کنیم؛ البته به تدریج در حال گرفتن اعضای هیات علمی هم هستیم  و طبق برنامه تلاش می کنیم با افزایش نیروهای ثابت خود به 5 هزار نفر تعداد نیروهای حق التدریس به 7الی 8 هزار نفر برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.