اولین سمینار پیوند سلولهای بنیادی غرب کشور با حضور پزشکان متخصص، عمومی و پرستاران و پیراپزشکان غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اهمیت پیوندمغز استخوان در ارائه خدمات درمانی، گفت: پیوند مغز استخوان عمدتا برای بیمارانی انجام می‌شود که راه نجات دیگری ندارند.

وی افزود: اگر توان و قدرتی برای انجام این خدمت درمانی وجود نداشته باشد، قطعا تعداد زیادی از بیماران از بین خواهند رفت.

کریم یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت را برقراری عدالت در سلامت عنوان کرد و افزود: باید کشور به سمتی برود که همه افراد دسترسی مناسبی به خدمات درمانی درهمه نقاط کشور داشته باشند که متاسفانه هنوز این عدالت در درمان را در کشور نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: متاسفانه در حال حاضر برخی بیماران برای انجام برخی درمان‌های خاص مجبور به رفتن به استان‌های دیگر هستند که این امر در کنار هزینه‌های درمان، هزینه‌های دیگری را به بیماران و خانواده‌های آنها تحمیل می‌کند و در کنار این بیماران متحمل رنج آوارگی در استان‌های دیگر هم می‌شوند.

کریم اظهار کرد: وظیفه داریم کاری انجام دهیم که هیچ بیماری برای درمان از منطقه غرب کشور خارج نشده و به استان دیگری نرود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدمات مهم درمانی در همین راستا انجام پیوند مغز استخوان است که بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه این مهم را انجام داده و قطعا گسترش این خدمت درمانی برای بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان در غرب کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پیشرفت‌های روز افزون علم پزشکی،گفت: از هم اکنون باید دانشجویان، اساتید و همه افراد در عرصه درمان و پزشکی کشور خود را با چشم‌انداز پزشکی در 20 سال آینده که قطعا متفاوت از امروز خواهد بود مطابقت داده و از هم اکنون برای استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در حوزه درمان آماده شوند.

کریم با بیان اینکه بحث پیوند سلولهای بنیادی آینده علم پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید کرد: از هم اکنون باید برنامه ریزی‌ها برای گسترش این نوع درمان انجام شود.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.