باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ، کلیه سازمان ها و دستگاه های اجرایی مکلف به همکاری با قوه قضائیه در امر پیشگیری از وقوع جرم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدامیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم کاشمر که با حضور روسای دادگستری شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن برگزارشد، افزودبرای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه اسلامی بهترین همراهی و همکاری هردستگاه و سازمان ، عمل به وظایف و مسوولیت هایی است که در حوزه ی کاری خود برعهده دارد.

او اظهار داشتاگر دستگاه متولی موقوفات به طور منظم وظیفه خود را در زمینه حفاظت و حراست و صیانت از اراضی موقوفات را انجام دهند دیگر شاهد مشکلات و شکایات در این حوزه نخواهیم بود.

مرتضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در زمینه طلاق ، رتبه پنجم را در کشور دارد، اضافه کردضروری است که دستگاه های اجرایی دولت در این زمینه جهت همکاری به قوه قضائیه ورود پیداکنند.

معاون رییس کل دادگستری استان از وجود ۸هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان خبرداد و گفتباید دستگاه های متولی اجازه حفر و فعالیت این چاه ها را نمی داند تا ما مجبور به برخورد و جلوگیری از فعالیت آن ها باشیم.

مرتضوی با اعلام این خبر که براساس آمار نیروی انتظامی از جرائم خردی که در استان اتفاق می افتد توسط افراد بیکار انجام می شود خاطرنشان کرددر سال ۹۲با تعطیل شدن تعدادی واحد تولیدی تعداد زیادی افراد بیکار شدند که وظیفه دستگاه های اجرایی این است که از تعطیل شدن واحدهای تولیدی و صنعتی جلوگیری کنند تا باعث بروز ناهنجاری و مشکلات متعدد در جامعه نشوند.

مرتضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در مجموعه اتهامات ۱۰گانه بیشترین کاهش را در کشور داشته است، افزودبااستفاده از ظرفیت صلح و سازش، انصراف و توافق در دستگاه ها و واحد ها باعث کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری ها شده ایم.

معاون اجتماعی دادگستری استان خراسان رضوی با تاکید براینکه سفارش ما این است با شناسایی شبکه های اجتماعی از ظرفیت فضای مجازی در انتخابات پیشرو استفاد کنیم، گفتدر انتخابات سال گذشته یک منشور اخلاقی و حقوقی تدوین کردیم لذا انتظار داریم این منشور به تمام جناح ها و گروه ها ابلاغ شود تا شاهد انتخاباتی سالم در کشور باشیم.

انتهای پیام// ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار