رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ایران و پاکستان نقش مؤثری در گسترش عدالت در جامعه جهانی دارند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مظفری درنشست مشترک هم اندیشی و تعامل مقامات قضایی پاکستان و رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اشتراکات فرهنگی، معنوی، دینی و تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان خاطر نشان کرد: امروز جهان تشنه عدالت است و کشورهای اسلامی می توانند در رسیدن جامعه جهانی به سرمنزل مقصود بسیار مؤثر باشند.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر خاطر نشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سرآغاز حرکت عزت مندانه مردم مسلمان ایران برای نیل به آرمانها و ارزشهای والای الهی و انسانی و طی مسیر رشد و توسعه است و هم اکنون نیز شاهد تلاش جهاد گونه در این مسیر هستیم که البته این حرکت مقدس بعنوان یک الگوی موفق مورد توجه آزادی خواهان سایر نقاط قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی جمهوری اسلامی پاکستان را از کشورهای مهم و تأثیرگذار منطقه دانست و خاطر نشان کرد: در سایه اشتراکات گوناگون بین المللی می توان شاهد ارتقاء تعاملات فی مابین، بویژه در حوزه قضا بود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با تشریح سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از افتخارات بزرگ ما اینست که قوانین ما منبعث از فقه پویای اسلامی است و رئیس قوه قضائیه که دارای شرایط ویژه ای است مستقیماً از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می شود.

وی همچنین با تشریح شأن و جایگاه رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: رئیس قوه قضائیه در ایران که مجتهدی مدیر و مدبر است از طریق سازوکارهای قانونی متعدد موجود بر کلیه عملکرد ها در تمامی حوزه های قضایی کشور نظارت مستمر و مؤثری اعمال می کند و این نکته مهم موجب تضمین صحت عمل و سلامت دستگاه قضایی در ایران می باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی رسیدگی در سیستم قضایی ایران را مبتنی بر قانون و شرع مقدس اسلامی در تمامی مراحل رسیدگی دانست و افزود: یکی از مهمترین ویژگی تصمیمات و آراء قضایی اینست که این آراء و تصمیمات باید با قانون و یا شرع مقدس و فقه پویای اسلامی مستند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری علنی بودن محاکمات را براساس قانون یکی از اصول مسلم سیستم قضایی در ایران دانست و افزود: حفظ کرامت انسانی حتی برای متخلفین و مجرمین اتباع بیگانه مورد توجه مقامات و مسئولان می باشد.

وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی ترین کشورها در زمینه حفظ حقوق شهروندی دانست و افزود: تکریم انسانها و رعایت حقوق فردی و اجتماعی یکی از زیربناهای اخلاق عمومی در جامعه اسلامی ایران است همانطوریکه طبق قانون اساسی شاهد حضور نمایندگان اقلیت های دینی قانونی در قالب نماینده در مجلس شورای اسلامی هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی مبارزه با تروریسم، قاچاقچیان مواد مخدر و برخورد با اشرار را از جمله محورهایی دانست که می تواند مورد توافق برای استمرار همکاری های مشترک بین دو کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی می توانند با اتحاد و همدلی، ابهت اسلام را به رخ جهانیان بکشانند و در این زمینه و با هدف اجرای عدالت و قانون الهی در اقصا نقاط جهان؛ دو کشور ایران و پاکستان می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

رئیس دیوان عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان هم در این دیدار ضمن تشریح سیستم قضایی جمهوری اسلامی پاکستان خاطر نشان کرد: تبادل آراء و افکار صورت پذیرفته نشان می دهد که نقاط مشترک فراوان برای ارتقاء همکاریها و تعاملات فی مابین دو کشور وجود دارد و این دیدار می تواند به مثابه نقطه عطفی در این مسیر تلقی شود.

«نور محمد مسکانزهی» این دیدارها را در اجرای عدالت اسلامی مؤثر خواند و افزود: سیستم قضایی جمهوری اسلامی پاکستان در حوزه های پیش گفته از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و اشرار آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران می باشد.

گفتنی است در انتهای دیدار هدایی به رسم یادبود از سوی مقامات ایرانی به طرف پاکستانی به نشانه صلح و دوستی؛ تقدیم شد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.