نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بمنظور بررسی صلاحیت گزینه ترامپ برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از رویترز، نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای بررسی صلاحیت ژنرال "جیمز متیس" گزینه ترامپ برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا آغاز شد.

جان مک کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، جلسه استماع جهت بررسی صلاحیت نامزدی ژنرال جیمز متیس را برای سمت وزیر دفاع آمریکا در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور برگزیده آمریکا، آغاز کرد.

جان مک کین گفت: این کمیته، قانون ۸۴ سنا را بلافاصله بررسی خواهد کرد. این قانون، به سنای آمریکا اجازه می‌دهد که برای کسانی که کمتر از هفت سال از‌‌ رها شدنشان از خدمت فعالانه در قوای مسلح آمریکا گذشته است، استثناء قائل شود. اگر این قانون به اجرا گذاشته شود، آنگاه به سنا اجازه خواهد داد ژنرال جیمز متیس را به عنوان وزیر دفاع آمریکا مورد تأیید قرار دهد. وی تأکید کرد که این حائز اهمیت است که تمام اعضای کمیته برای بررسی آن قانون، حضور داشته باشند. پس از پانزده دقیقه که به سؤال جواب اختصاص داده خواهد شد، امیدوارم همه بازگردند تا به این موضوعِ مهم که در خصوص استثناء قائل شدن است، رأی دهند.

مک کین سپس با صبح به خیر گفتن به افرادی که برای شهادت دادن در این کمیته حاضر شده بودند، از سم نان، سناتور سابق آمریکایی، خواست که اظهارات خود را (در حمایت است نامزدی جیمز متیس) آغاز کند.

مک کین در جلسه بررسی صلاحیت جیمز ماتیز نامزد تصدی وزارت دفاع این کشور تصریح کرد ما باید در برابر اقدامات گروههای تروریستی در مناطق مختلف جهان هوشیار باشیم.

وی پوتین را به نقض قوانین بین المللی و الحاق شبه جزیره کریمه به کشور روسیه متهم کرد و مدعی شد: وی قصد دارد ما را تضعیف کند.

ژنرال جیمز متیس نیز در این نشست سنا مدعی شد: توافق اتمی با ایران یک «توافق ناقص در زمینه کنترل تسلیحات است، نه یک معاهده دوستی، ولی وقتی که آمریکا وعده‌ای می‌دهد باید به آن احترام بگذارد».

وی در ادامه اظهاراتش، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را به تضعیف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متهم کرد.

نامزد دونالد ترامپ  برای پست وزارت دفاع آمریکا گفت من برای گرفتن بودجه‌ای خاص برای وزارت دفاع راه حل معجزه آسایی ندارم. 

متیس در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: ایران علاوه بر اینکه تهدیدی برای آمریکا و اسرائیل به شمار می‌آید شرکای ما در منطقه را نیز تهدید می‌کند. 

وی مدعی شد: «نفوذ بدخیم ایرانی‌ها در منطقه در حال افزایش است. ایران بزرگ‌ترین نیروی بی‌ثبات کننده در خاورمیانه است و سیاست‌هایش با منافع ما در تضاد است.»

وی همچنین تاکید کرد: ما باید روابطمان را با اسرائیل ترمیم کنیم تا این روابط قوی‌تر از گذشته بشود. 

گزینه ترامپ برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: سناتورهای عضو این کمیته از بسیاری از چالش‌های امنیتی در سطح جهان که ما با آن‌ها روبرو هستیم، به خوبی آگاهی دارند. ما هر روز شاهدیم که دنیا تغییرات بسیار زیادی می‌کند. کشور ما همچنان در افغانستان مشغول جنگ است و نیروهای نظامی ما بر ضد داعش و سایر گروههای تروریستی در خاورمیانه و سایر مکان‌ها می‌جنگند. 

 متیس مدعی شد: روسیه در چندین جبهه در حال ایجاد کردن نگرانی زیادی است. 

وی ادامه داد: دموکراسی در اینجا (آمریکا)، در اروپا و در آسیا تحت حملهٔ بازیگران غیر کشوری و کشورهایی قرار دارد که به اشتباه، امنیت خودشان را در ناامنی دیگران می‌بینند. نیروهای مسلح ما در چنین جهانی باید همچنان بهترین نیرو‌ها و مجهز‌ترین نیرو‌ها و مهلک‌ترین نیرو‌ها در جهان باشند. 

گزینه ترامپ برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد: اولویت من به عنوان وزیر دفاع تقویت آمادگی نظامی، تقویت ائتلاف‌های ما و ایجاد اصلاحات کاری در وزارت دفاع است.

متیس در ادامه گفت: «جنگ داخلی سوریه موجب بی‌ثباتی اوضاع در خاورمیانه شده و نقشی در بی‌ثباتی اوضاع در اروپا نیز داشته است. این جنگ تهدیدی را برای متحدین ما همچون اسرائیل، اردن و ترکیه ایجاد کرده است.»

وی در پاسخ به مهم‌ترین تهدید برای منافع آمریکا گفت: «من روسیه را به‌عنوان تهدیدی بنیادی در نظر می‌گیرم.» 

گزینه ترامپ برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا در ادامه به چین و اقدامات این کشور در دریای جنوبی چین اشاره کرد و گفت: «فکر می‌کنم نظم جهانی هدف بزرگ‌ترین حمله از زمان جنگ جهانی دوم قرارگرفته است و این حمله از سوری روسیه، از سوی گروه‌های تروریستی و اقداماتی که چین در دریای جنوبی چین انجام می‌دهد، روی‌داده است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار