ورود 20 واگن جدید برای قطار شهری تبریز

شهردار تبریز اعلام کرد: تعداد چهار رام معادل 20 واگن جدید به پایانه ائل ‌گلی قطار شهری تبریز وارد شد که با این تعداد مجموع واگن ها به 60 واگن می رسد.

ورود 20 واگن جدید برای قطار شهری تبریزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صادق نجفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون 12 رام قطار در مجموعه پایانه ائل گلی قطار شهری تبریز مستقر شده است، اظهار کرد: این تعداد قابلیت ارائه خدمات در خط یک قطارشهری تبریز را خواهد داشت. 
وی اظهار کرد: پروژه قطار شهری تبریز در سه سال اخیر در بخش‌های مختلف تامین واگن‌ها، ریل‌گذاری و بخش‌های عملیاتی و عمرانی مختلف ادامه داشته و در این راستا سعی کرده‌ایم روند تامین واگن‌ها را با اجرای راهبردهای موثر مالی و پیگیری تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت خارجی منعقد شده، بی‌ وقفه ادامه دهیم.
نجفی ادامه داد: پیگیری زیرساخت‌های عمرانی و تامین واگن‌ها، به صورت توام استمرار داشته است.
وی با اشاره به اینکه از نخستین‌ روزهای آغاز مسئولیت در حوزه اجرایی شهر، مترو را به عنوان اولویت اول توسعه و عمران شهر در نظر گرفته‌ایم، یادآور شد: در سه سال اخیر حدود 10هزار میلیارد ریال برای توسعه پروژه قطار شهری تبریز هزینه شده و این در حالی است که در 10 سال پیش ‌از این دوره، تنها دو هزار 180 میلیارد ریال از سوی دولت و شهرداری تبریز به این پروژه تزریق ‌شده بود.
شهردار تبریز گفت: فازهای اول و دوم خط یک مترو، تکمیل شده و به زودی با آغاز فرآیند مسافرگیری در مرکز شهر، روزانه به بیش از 50 هزار نفر خدمات ارائه خواهد داد.
نجفی اضافه کرد: تکمیل فاز سوم خط یک و عملیات حفاری در سایر خطوط نیز با پیشرفت چشمگیر در حال اجراست.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.