براساس این گزارش، غیائی معمار مجلس سنا بوده است و ایستگاه راهآهن تبریز طرح متهورانه و زیبایی دارد و نمونهای بارز از معماری معاصر ایران بهشمار میرود.
بنابر این گزارش از جمله ویژگیهای برجسته ایستگاه راهآهن تبریز، حمل و نقل بینالمللی کالا به ترکیه و اروپا از طریق محور تبریز - رازی، حمل و نقل بینالمللی کالا به جمهوری نخجوان از طریق محور تبریز - جلفا و تنها خط برقی راهآهن در ایران (خط برقی تبریز-جلفا) است.
ایستگاه راهآهن تبریز در سال 1295شمسی با بهرهبرداری از محور تبریز ـ جلفا به طول 149کیلومتر در تبریز افتتاح شده است.
این ایستگاه در سال 1337شمسی در محور تبریز ـ تهران به طول 748 کیلومتر به بهرهبرداری رسید.