استاندار گیلان بر ضرورت فعال‌تر شدن حوزه‌ی گردشگری گیلان برای گسترش روابط تأکید نمود و افزود: استان گیلان در سال جاری فضای جدیدی را در بخش سرمایه‌گذاری و حضور بیشتر گردشگران فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

در  نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، محمدعلی نجفی گسترش روابط کشورمان به ویژه استان گیلان با ارمنستان را فرصتی ارزشمند خواند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به روند مثبت گسترش روابط با ارمنستان اشاره و خاطر نشان کرد : در سفر اخیر رییس جمهور به ارمنستان حضور گیلان بسیار پررنگ بود و این مهم نشان از اهمیت توسعه روابط از سوی مدیران این استان است.

وی بر ضرورت فعال‌تر شدن حوزه‌ی گردشگری گیلان برای گسترش روابط تأکید نمود و افزود: استان گیلان در سال جاری فضای جدیدی را در بخش سرمایه‌گذاری و حضور بیشتر گردشگران فراهم کرده است.

استاندار گیلان به حضور بلند مدت ارامنه در شهرهای استان گیلان اشاره و اذعان داشت : باتوجه به اعلام آمادگی شهرهای دیگر استان در گسترش روابط بویژه گردشگری باید اهتمام بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

وی، ارمنستان را یک فرصت ارزشمند برای گسترش ارتباطات دانست و افزود : اتاق بازرگانی گیلان به عنوان تشکل تجاری با تجارب مثبت علمی و عملیاتی می‌تواند در انجام اقدامات پایدار برای شکل گیری تجارت‌های گسترده گام بردارد.

استاندار گیلان دستگاه‌های اجرایی استان را مکلف به همکاری و حضوری پرشور در ارتقاء سطح مناسبات بین 2 کشور نمود و گفت : استان گیلان علیرغم اینکه با ارمنستان مرز زمینی ندارد اما با محوریت این استان، اقدامات موثری در این کشور را در دست انجام دارد.

در ادامه سفیر ایران در جمهوری ارمنستان ، فرصت ایجاد شده بین گیلان و استان‌های ارمنستان در گسترش روابط تجاری بین دو کشور را مثبت دانست و افزود : در حوزه‌ی گیلان نتایج بسیار خوبی پیرامون ارتباط با استان‌های ارمنستان شاهد بودیم که از این حیث استان‌های دیگر کشور را به منظور استفاده از تجربیات و ارتباط با ارمنستان به سوی گیلان سوق می دهیم.

سفیر کشورمان در جمهوری ارمنستان با اشاره به اینکه در طول سفر رییس جمهور به ارمنستان از قابلیت‌های گیلان و تلاش‌های بی دریغ دکتر نجفی در گسترش مناسبات دو کشور مطالبی بیان شده، اظهار داشت : دکتر روحانی نیز بر لزوم گسترش ارتباطات گیلان و ارمنستان تأکید نمودند.

دکتر سجادی بر ضرورت فعال شدن تمامی شهرستان‌های استان گیلان در گسترش روابط بین دو کشور تأکید و تصریح کرد : ارمنستان پل ارتباطی ایران با کشورهای اوراسیا محسوب می‌شود که می‌تواند نقش بسزایی در صادرات محصولات این استان بدون پرداخت عوارض گمرکی باشد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.