برخی از بنگاه‌های رسانه‌ای نظیر "B.B.C" با پوشش ظاهراً رسانه‎ای، در راستای تأمین اهداف جاسوسی غرب گام برمی‎دارند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این واقعیت که نظام رسانه‌ای غرب، تحت تأثیر قدرت‌های مادی که کمترین بهر‌ه‌ای از بینش الهی ندارند و بی‌آنکه قید و بندی به اخلاق و انسانیت داشته باشند، در تخریب مبانی اصیل اعتقادی و اخلاقی و هنجارهای دنیای شرق و به خصوص باورها و اعتقادات جاری در جهان اسلام می‌کوشد، جای هیچ تردیدی نیست.

اما این داستان، بُعد دیگری نیز دارد؛ مثلاً برخی از بنگاه‌های رسانه‌ای در بعضی از کشورها در پوشش کار رسانه‌ای و خبررسانی، به صورت نیرویی اطلاعاتی عمل کرده و در کار خود کاملاً سیاسی و امنیتی عمل می‌کنند، به طوری که می‌توان آن‌ها را شعبه‌ای از دستگاه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب دانست.


لکه ننگی به نام B.B.C

سالروز تشکیل بنگاهی دروغ‎پراکن به‌نام BBC

B.B.C بنگاه خبرپراکنی انگلیس است که در سال ۱۹۲۲ با نام شرکت پخش انگلیس با مسئولیت محدود به وجود آمد. در سال ۱۹۲۷ به یک رسانه دولتی ولی شرکتی مستقل تبدیل شد. وظیفه این شرکت، تولید برنامه و ارائه سرویس‌های اطلاعاتی، پخش به‌ وسیله تلویزیون، رادیو و اینترنت است. 

رسالت B.B.C " در ابتدا اطلاع‌رسانی، آموزش و سرگرمی بود و با این شعار ظاهراً عوام پسند، شروع به کار کرد.

ملت با زبان صلح با ملت مکالمه می‌کند!؟

«ملت با زبان صلح با ملت مکالمه می‌کند!» شعاری که به هیچ وجه با عملکرد موذیانه این رسانه همراه نیست، مبنای کار بی بی سی است. B.B.C یک شرکت خودمختار است که به‌عنوان یک پخش‌کننده سرویس ملی فعالیت می‌نماید. این شرکت در حال حاضر توسط شورای مدیران تعیین شده توسط ملکه انگلیس و به توصیه دولت وزراء اداره می‌گردد. 

در هر صورت، این رسانه دروغ‌پرداز بر اساس منشور فعالیت خود، می‌بایست از هر نوع تعلق سیاسی و تجاری آزاد بوده و فقط در قبال بینندگان و شنوندگان خود پاسخگو باشد که البته به چنین وظیفه‌ای اصولاً عمل نکرده و دقیقاً اهدافی سیاسی و مغرضانه را دنبال می‌کند.

بخش فارسی B.B.C زیرمجموعه‌ای از سرویس جهانی این شبکه است که به زبان فارسی از طریق رادیو، اینترنت و تلویزیون، فعالیت خبری و رسانه‌ای جهت‌دار می‌کند و هم‌اکنون صادق صبا از معروف‌ترین ضدّ انقلاب‌های لندن‌نشین، ریاست این بخش را بر عهده دارد.

لکه ننگی به نام B.B.C

این شبکه با بودجه ۲۳٫۴ میلیون دلاری وزارت امور خارجه و مشترک‌المنافع بریتانیا اداره می‌شود. البته بخش فارسی B.B.C اذعان دارد با وجود کمک آشکار مالی دولت انگلیس، رویکرد مستقلی نسبت به وزارت امور خارجه این کشور راجع به رویدادهای مختلف دارد. در حالی که برای همه مشخص شده که این شبکه در راستای حفظ منافع انگلیس تبلیغ می‌کند. 

بخش فارسی B.B.C اخیراً با افزایش تعداد نیرو و بودجه همراه بوده است و این موضوع نشان می‌دهد که دولت انگلیس و این شبکه، اهداف خاصی را در داخل ایران دنبال می‌کنند که به خاطر آن، نه تنها برنامه‌های به اصطلاح خبری را در شرایط بحران مالی جهان و اروپا کم نکرده‌اند، بلکه برعکس، بودجه و برنامه‌های بخش فارسی را در این شبکه افزایش داده‌اند.

با وجود تعطیلی و کاهش ساعات برنامه‌های B.B.C روسی، عربی، اردو و ...، برنامه‌های بخش فارسی این شبکه افزایش یافته و علاوه بر اضافه شدن تلویزیون فارسی که در سال‌های اخیر راه‌اندازی شد، بخش رادیو فارسی B.B.C همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و برنامه‌های آن پس از سال‌ها فعالیت همچنان ادامه دارد.

اخیراً، وزارت خارجه انگلیس و حامیان مالی شبکه B.B.C اعلام کرده‌اند که بخش اعظمی از بودجه اختصاص داده شده به دپارتمان بین‌المللی این شبکه مزدور، جهت برنامه‌های برون‌مرزی کاهش یافته و آن‌ها مجبور به کاهش کارمندان و همچنین بودجه اختصاص داده شده به این بخش‌های بین‌المللی شده‌اند. 


لکه ننگی به نام B.B.C

نقش توطئه‌آميز راديو B.B.C تا امروز نيز ادامه يافته است. پس از پيروزی انقلاب اسلامی در سال 1979، در دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس راديوی این شبکه بیگانه و ضدانقلاب با انتشار خبرهايی منفی سعی داشت تا اين‌گونه وانمود سازد كه رزمندگان اسلام توانايی مقابله با بعثی‌های عراقی را ندارند و قصد داشت تا با سياه نمايی در مورد عزم ايرانيان خدشه وارد سازد. 

در راستای مقابله با انقلاب اسلامی ایران، مکان بخش فارسی B.B.C که قبلاً در یک ساختمان کوچک در مرکز شهر لندن بود، به محل جدید و بزرگ‌تری در جنوب لندن منتقل شده که دارای امکانات بیشتر و ساختمان مجهز و تجهیزاتی بهع مراتب مدرن‌تر است. این جابجایی و انتقال به مکان بزرگ‌تر و مجهزتر، نشان می‌دهد که B.B.C و دولت انگلیس به فکر تجهیز و توسعه اقدامات و غرض‌ورزی‌های شعبه فارسی خود هستند و اهداف مهمی را در پس همه این تحرکات مرموز و مخرّب دنبال می‌کنند.

مسئولان B.B.C علاوه بر جذب کمک‌های دولتی از مالیات‌دهندگان انگلیسی، از کمک‌های بنیادهای صهیونیستی، بهایی، سلطنت‌طلب وافرادی مانند فرح پهلوی، اشرف پهلوی و ... نیز برخوردار می‌شوند.

علاوه بر کمک‌های ویژه، مدارکی مبنی بر کمک 3 میلیون پوندی مرکز بهائیت در اسرائیل به شبکه بی بی سب فارسی وجود دارد. دلیل آن هم کمک ۷۵۰ هزار یورویی چند خانواده ثروتمند بهایی و همچنین اعانه 300 هزار پوندی انجمن یهودیان ایرانی مقیم لندن به شبکه B.B.C فارسی ذکر شده است.

لکه ننگی به نام B.B.C

کمک‌های بی‌دریغ انگلیس و عوامل دیگر به شبکه B.B.C فارسی، در حالی است که دولت انگلیس با بحران گسترده اقتصادی، بیکاری کارگران و اعتراضات عمومی مواجه شده؛ اما به هر حال، بودجه خوشگذرانی‌های روسای این بنگاه دروغ‌پراکنی برایشان حیاتی‌تر از معیشت مردم این کشور است.

دلیل عمده این تفاوت فاحش؛ مأموریت و هدف B.B.C فارسی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در نتیجه، این شبکه به دلیل دنبال کردن اهداف ویژه وزارت خارجه انگلیس، مشمول تصمیم مدیران دولتی برای تعدیل نیرو و بودجه قرار نگرفته است. 

برآوردها نشان می‌دهند که حداقل بودجه شبکه B.B.C فارسی، سالانه 22 میلیون دلار است و این بودجه، چندین برابر بودجه یک شبکه معمولی اطلاع‌رسانی در کشورهای اروپایی است.

چند نکته از خط مشی پلید B.B.C

1. B.B.C فارسی درصدد است مشاركت و همكاری جريانات روشنفكری سكولار را جلب كند. اصحاب روزنامه‌های تعطيل شده جزو اين گروه هستند و البته اين كشش می‌تواند دوطرفه باشد.

2. این شبکه تلاش می‌كند شبكه‌سازی سياسی-اجتماعی را در رأس اولويت‌های خود قرار دهد و از این طريق، با بخش‌های مختلف و تعداد بيشتری از مردم ايران ارتباط بگيرد و به بهانه انتشار نظرات آنان، به شناسايی نقاط ضعف و قوت در داخل کشور و عمليات روانی عليه نظام اسلامی بپردازد.

3. رسانه رژيم سلطنتی انگليس، از پايه‌گذاران «دروغ بزرگ تقلب» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ بود و پس از آن نيز مدام به دروغگويي درباره مسائل داخلی كشورمان روی آورد كه مهم‌ترين محورهای القايی اين رسانه عبارت بوده‌اند از: القای دروغین دخالت بسيج و سپاه پاسداران در انتخابات، القای ناسالم بودن انتخابات، القای اينكه آمريكا با احتياط نتايج را دنبال می‌كند، ايجاد شبهه و تقلب در نحوه شمارش آرا، تبديل جشن شادی انتخابات به جشنواره سوگ، القای سكوت نكردن نامزدهای رقيب در برابر تقلب، القای تهديدآميز بودن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامی، القای امنيتی شدن فضای شهرهای کشور به خصوص تهران، القای بهت و حيرت مردم از نتيجه آرا، عادی جلوه دادن تقلب در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ايران، شبهه در صيانت از آرا، القای حمايت تمامی قوميت‌ها و شهرها از نامزده شکست‌خورده در انتخابات، القای ناكارآمدی و جانبدار بودن نهادهای مجری و ناظر بر انتخابات.

4. ترويج فساد و بی بندوباری در کشور که اگرچه B.B.C تلاش دارد خود را به عنوان يك رسانه سياسی و خبری معرفی كند؛ اما فعاليت‌های ضدّ فرهنگی و مخرب آن درصدد است آلترناتيو دلخواه خود را به بينندگان القا كند؛ مثلاً آن‌ها برای قباحت‌زدايی از همجنس‌بازی، لندن را با صراحتی تمام؛ بهشت همجنس‌بازان معرفی و آرامش و آزادی آنان را در لندن تبليغ می‌کند.

5. تلاش برای ايجاد آشوب و اغتشاش که با توجه به اينكه سال‌ها از فضای اغتشاشات خيابانی مزدوران انگليسی می‌گذرد، اين رسانه همچنان موضوعات بی‌پايه را دست‌مايه زنده بودن فتنه‌گران قرار می‌دهد و از هر فرصتی برای تحريك مردم استفاده می‌كند.

6. حمايت از بهائيان که هرچند سابقه بهائی‌گری در B.B.C به ابتدای راه‌اندازی اين رسانه برمی‌گردد؛ اما اهميت اين فرقه دروغین و دست‌ساز برای انگليس، آنقدر حياتی است كه تلويزيون فارسی خود را در حمايت از بهائيان تجهيز می‌كند. بهائيان، امروزه در جهان، هيچ رسانه‌ای مورد اعتمادتر از B.B.C فارسی برای خود سراغ ندارند چراكه اين رسانه به دستاويزی برای اعمال سلايق و ابراز بدعت‌های دينی اين گروه تبديل شده است. 

7. حمایت همه‌جانبه از تروریست‌های میانه‌رو!!! در سوریه و عراق

لکه ننگی به نام B.B.C

مهم‌ترین مصادیق دخالت‌های B.B.C در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران

کودتای ۲۸ مرداد

برخی معتقدند که B.B.C در کودتای ۲۸ مرداد شرکت کرده و در یکی از برنامه‌های رادیو به زبان انگلیسی، پیام رمزی برای شاه ایران ارسال کرده که حاکی از حمایت بریتانیا از کودتا علیه دولت دکتر مصدق بوده‌ است. بنابر این باور، این افراد در نیمه شب روز ۲۴ مرداد ۱۳۳۲ رمز عملیات آژاکس با عنوان «اکنون دقیقاً نیمه شب است» به جای «اکنون نیمه شب است» از رادیو B.B.C اعلام شد. 

شاپور ریپورتر از رهبران کودتای ۲۸ مرداد نیز قبلاً در سال‌های کار در اینتلیجنس سرویس در بخش فارسی رادیو دهلی و بعدها B.B.C کار می‌کرد.

فتنه 88

در پی فتنه سال 88، B.B.C و به خصوص بخش فارسی‌زبان آن در مرکز کانون جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و اغتشاشات عوامل بیگانه که از سوی صهیونیست‌ها و امپریالیسم تغذیه می‌شدند را سازمان داد. 

این آتش‌بیار شدن این شبکه در جریان قتل عمدی(ندا آقاسلطان) اثبات گردید و لکه ننگی شد بر دامان این بنگاه مرموز و دروغگو.

B.B.C امروز همچنان درصدد است تا تصويری مخدوش از نظام اسلامی در ايران به تصوير بكشد و در همين راستا از شهروند روزنامه‌نگاران و شهروندخبرنگاران در ايران سوء استفاده به عمل می‌آورد. 

مقامات امنیتی کشور به درستی اظهار داشته‌اند كه اين روزنامه‌نگاران به عنوان جاسوسان انگليس در ايران فعاليت كرده‌اند. آنان در اين راستا هزينه مالی لازم را نيز برای خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی كه در ايران با آن بنگاه خبرپراكنی فعاليت كرده‌اند فراهم نموده‌اند. هرچند B.B.C اظهار داشته كه در ايران جاسوسی ندارد؛ اما شواهد موجود، چیزی غير از اين ادعا را نشان می‌دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار