وی با اشاره به اهمیت سلامت جسمی و روانی دانشآموزان، اضافه کرد: وظیفه عوامل اجرایی، معلمان و مشاوران مدارس شناسایی دانشآموزان مستعد و توانا و رفع مشکلات و آسیبهای موجود در مدرسه است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانشآموزان نسبت به سلامت روان را منوط به آگاهی بخشی و تلاش عوامل موثر در امر تعلیم و تربیت در مدارس عنوان کرد و افزود: شناسایی دانشآموزان در معرض خطر و رفع مشکلات آنها در مدارس با همکاری و تعامل خانوادهها باید مورد توجه قرار گیرد.
رضایی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته توسط کمیته بهداشت روان آموزش و پرورش ابهر اظهار کرد: بیش از 80 کارگاه آموزشی در 25 آموزشگاه در سطح شهرستان ابهر فعال هستند.
وی هدف از برگزاری این کارگاهها را ارتقای سلامت روانشناختی دانشآموزان، افزایش اعتماد به نفس و مهارت در تعاملات، آموزش ارتباط با دیگران و ایجاد رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی و کمک به کاهش آسیبهای اجتماعی عنوان کرد.
انتهای پیام/ ا