مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر از توسعه و پیشرفت پرورش بز عدنی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امراله احمدی صبح شنبه در بازدید از کارگاه آموزشی پرورش بز عدنی اظهار داشت: بز عدنی از دام‌های شیری منطقه گرمسیری است که با شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب سازگاری دارد.

وی اضافه کرد: نیاز غذایی کم، دوقلوزایی و تولید شیر بالا از جمله ویژگی‌های این نژاد بز است که روزانه حدود ۱.۵ لیتر شیر تولید می‌کند و تولید نسل بسیار خوبی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پرورش بز عدنی در مرکز جهاد کشاورزی دهستان انگالی، افزود: توسعه کیفی آموزش و ترویج پرورش بز عدنی به صورت علمی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره است.

احمدی افزود: بز عدنی یکی از نژادهایی است که از گذشته در مناطق ساحلی استان بوشهر، پرورش داده می‌شده و با شرایط آب و هوایی مناطق ساحلی استان و کمبود علوفه سازگار است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت منطقه و سابقه دیرینه پرورش دام در روستا و علاقمندی روستاییان، می‌توان به تشکیل واحدهای پرورش بز عدنی در این منطقه و تشویق و ترغیب دامداران به پرورش و نگهداری این نوع دام اقدام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر اظهار داشت: این نژاد بز دارای جثه کوچک بوده و به فضای اندکی برای نگهداری نیاز دارد، به همین دلیل به‌عنوان یک دام خانگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.