سال گذشته از ۲۲۳ واحد پرورش مرغ استان بوشهر بیش از 31 هزار تن گوشت مرغ تولید شد.

تولید بیش از 31 هزار تن گوشت مرغ داری های بوشهر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر امور دام جهاد کشاورزی این استان گفت: سال گذشته با جوجه‌ریزی 6 میلیون و ۴۲۵ هزار قطعه در ۲۲۳ واحد پرورش مرغ استان بوشهر بیش از 31 هزار تن گوشت مرغ تولید شد.

محمد صادق یزدانشناس با اشاره به اینکه یک‌هزار و 514 نفر درواحدهای مرغ‌داری استان بوشهر اشتغال دارند افزود: هم چنین در واحد مرغ تخم‌گذار استان بوشهر با ظرفیت 40 هزار قطعه 12 نفر مشغول بکار هستند.

وی از اجرای طرح گازرسانی به واحدهای مرغ‌داری استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های تولید و به منظور استفاده از سوخت پاک و ارزان، طرح گازرسانی به واحدهای مرغ‌داری استان بوشهر اجرا می‌شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر در ادامه با اشاره به فعالیت 256 واحد پرواربندی دام در این استان افزود: در این واحدهای دامی بیش از 45 هزار و 176 دام پرواربندی و پرورش داده می‌شود که در این واحدها هم 825 نفر مشغول بکار هستند.

وی بهسازی و نوسازی اماکن دامی، بهبود تغذیه و جایگاه دام، نگه‌داری ایستگاه، خالص سازی نژاد بز عدنی، اصلاح نژاد دام سبک روستایی و طرح پرورش شتر و شترداری از برنامه‌های مهم امسال جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.