رئیس حفاظت محیط زیست تربت حیدریه از مصوبات نشست هم اندیشی ستاد برگزاری هوای پاک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلسه کمیته گرامیداشت هوای پاک با محوریت شعار "با هم به سوی هوای پاک"  با حضور رئیس حفاظت محیط زیست تربت حیدریه و معاونت فنی و عمرانی فرمانداری، جمعی از مسئولین ادارات و مسئولین واحدهای HSE کارخانجات مرتبط با بحث هوا در محل این اداره برگزار شد.
رئیس حفاظت محیط زیست تربت حیدریه در این جلسه گفت: برنامه های اجرایی هفته هوای پاک نیازمند مشارکت و همراهی تمامی ارگان های دولتی و غیر دولتی است و در این خصوص با توجه به اینکه امروزه بیشترین آلودگی هوا ناشی از صنایع و استفاده از خودرو می باشد، جامعه با فرهنگ سازی باید به سمت و سوی حذف سفرهای غیر ضروری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای استفاده از خودرو های تک سرنشین هدایت شود.
نورمحمدی در خصوص مصوبات این نشست گفت: همایش دوچرخه سواری با مشارکت مراکز معاینه فی خودرو، دانشگاه علوم پزشکی،  شرکت پخش فرآورده های نفتی و... ویژه هوای پاک برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: حسب مصوبه این نشست و هماهنگی های به عمل آمده تمامی مراکز معاینه فنی خودرو در تربت حیدریه 29 دی ماه روز هوای پاک با اعمال 30 درصد تخفیف خدمات خود را به دارندگان وسایط نقلیه ارائه خواهند کرد.
وی همچنین از فعال سازی برنامه گشت پایش ویژه با حضور نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری و حفاظت محیط زیست این شهرستان از واحدهای صنعتی تربت حیدریه خبر داد.
نورمحمدی موضوع رونمایی از ناوگان جدید حمل و نقل عمومی را به عنوان یکی از ویژه برنامه های خاص این شهرستان خبر داد و گفت طی برنامه ریزی های انجام شده در ایام هوای پاک امسال،150 تاکسی فرسوده از رده خارج و با همین تعداد تاکسی نو جایگزین می شوند.
انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.