اردبیل؛

توسعه استان با جذب سرمایه گذاری میسر است

استاندار اردبیل گفت: با توسعه در همه جوانب بویژه توسعه در زمینه های اجتماعی و اقتصادی می توان عقب ماندگی های گذشته استان را جبران کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در دهه های گذشته دچار عقب ماندگی شده است که با توسعه در همه جوانب بویژه توسعه در زمینه های اجتماعی و اقتصادی می تواند عقب ماندگی های گذشته را جبران کند.

وی با بیان اینکه توسعه استان از طریق جذب سرمایه گذاری حاصل می شود افزود: در همه زمینه ها بویژه در حوزه های اجتماعی و اقتصادی ناگزیریم که سرمایه گذاری کرده و سرمایه گذار جذب کنیم.

 خدابخش حفاظت و حمایت از سرمایه های اجتماعی استان را اساسی و ضروری خواند و اضافه کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی زیربنا و منبع اصلی توسعه اقتصادی است.

استاندار اردبیل در ادامه خام فروشی محصولات در اردبیل را آفت تولید خواند و تصریح کرد: اردبیل در بخش کشاورزی سرآمد است به همین دلیل صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید در استان است.

خدابخش به مشکل توسعه صادرات استان اشاره کرد و افزود: بسته بندی نامناسب و بازاریابی غیر اصولی و غیرحرفه ای از موانع توسعه صادرات استان است که در این زمینه دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت هایی را شروع کرده است.

وی اقتصاد ورزش و اقتصاد گردشگری را مهم دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه با هماهنگی و رایزنی های مستمر انجام شده مسابقات بازی های آسیایی والیبال اردیبهشت ماه 96 در اردبیل برگزار می شود.

استاندار اردبیل معتقد است برگزاری رویدادهای ورزشی ظرفیت بزرگ مدیریتی می خواهد به همین جهت رویدادهای ورزشی می تواند به اقتصاد گردشگری کمک شایانی داشته باشد.

خدابخش ایجاد پارک علم و فناوری و مراکز رشد و حمایت از فعالیت های دانش بنیان را اقدام مهم دولت خواند و اضافه کرد: به همین جهت دانش بنیان کردن فعالیت های اقتصادی و صنعتی از محورهای توسعه اردبیل است.

وی دیپلماسی اقتصادی دولت محلی را فعال توصیف کرد و تصریح کرد: دولت محلی در طول سه ماه گذشته 2بار به کشور آذربایجان و یک بار به کشور روسیه و جمهوری داغستان هیئت تجاری و اقتصادی اعزام کرده و مذاکراتی را نیز جهت توسعه دیپلماسی تجاری انجام داده است و باید با برنامه ریزی های لازم برای حضور در بازار بزرگ روسیه آمادگی لازم را کسب کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.