رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان گفت: نشست اندیشه ورزی اساتید حوزه‌های علمیه و گروه‌های معارف اصفهان با عنوان «جریان شناسی تصوف فرقه‌ای» برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حامد اهتمام  در خصوص برگزاری نشست اندیشه ورزی اساتید حوزه‌های علمیه و گروه‌های معارف اصفهان اظهار کرد: دوره‌ای در راستای مهارت آفرینی و دانش‌افزایی برای طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست اندیشه ورزی اساتید حوزه‌های علمیه و گروه‌های معارف اصفهان را اداره تبلیغات با مشارکت نهاد نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌کند که متولی اصلی این برنامه پژوهشکده مطالعات اسلامی است.

رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان تصریح کرد: نشست اندیشه ورزی اساتید حوزه‌های علمیه و گروه‌های معارف اصفهان با عنوان «جریان شناسی تصوف فرقه‌ای» از ساعت 8 الی 12 روز پنجشنبه 30 دی‌ ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: دوره «جریان شناسی تصوف فرقه‌ای» در تالار صائب دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود اما در صورت استقبال زیاد ممکن است مکان برگزاری این دوره تغییر یابد.

اهتمام در رابطه باهدف از برگزاری این نشست، خاطرنشان کرد: جریان شناسی تصوف فرقه‌ای یک بحث تازه‌ای در ایران به خصوص برای اصفهانی‌ها است چرا که بخشی از این جریان‌های فرقه‌ای به ویژه «تصوف» سابقه دیرینه‌ای دارد که در این دوره فعالیت‌های معاصر این فرقه‌ها و بحث جریانی آن‌ها بررسی خواهد شد.

وی عنوان کرد: پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان، سلسله نشست‌هایی در قالب علمی و پژوهشی در راستای دانش‌افزایی و آشنایی طلاب با جریان‌های فکری برگزار می‌کند که در هفته گذشته نشست نقد و بررسی «عرفان کیهانی» برگزار شد.

رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان در پایان ابراز کرد: سلسله نشست‌های دانش‌افزایی این پژوهشکده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت که از جامعه فرهیختگان دعوت می‌شود تا در این نشست‌ها حضور یابند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.