حدود 80 درصد از ادارات استان سمنان در رعایت حقوق شهروندی عملکرد مثبتی داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در نشست صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گفت: براساس ارزیابی های انجام شده ، بیش از 80 درصد دستگاه های اجرایی استان در مطالعه و به کارگیری تبصره های منشور حقوق شهروندی در تکریم ارباب رجوع عملکرد مثبتی دارند.

امیر بینایی افزود: بعد از رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط ریاست جمهوری ، تبصره های این منشور از سوی استانداری به دستگاه های اجرایی استان سمنان ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: به دستگاه های اجرایی فرصت داده شد تا با مطالعه دقیق منشور حقوق شهروندی، تبصره هایی که با مسایل کاریشان مرتبط است را شناسایی و برای افزایش رفاه اجتماعی و احترام به حقوق مردم به کار گیرند.

بینایی اظهار داشت: پنج هزار جلد کتاب حقوق شهروندی با هدف توسعه و ترویج عفاف و صیانت از حقوق شهروندی در 2 ماه گذشته به نهادهای آموزشی ،فرهنگی و اجرایی استان سمنان اهدا شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: هدف از اجرای برنامه های فرهنگی همانند توزیع کتاب های حقوق شهروندی در استان سمنان، افزایش عفت عمومی و ترویج مسایل اخلاقی در جامعه است.

وی افزود: در 2 ماه گذشته دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کتاب های قابل توجه ای را به مدارس ،حوزه های علمیه ، دستگاه های اجرایی و موسسه های آموزش عالی استان اهدا کرده است و این نهاد فرهنگی و اجتماعی آمادگی دارد با برنامه ریزی هدفمند کتاب های حقوق شهروندی دربین آحاد مردم نیز توزیع کند.

بینایی تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی استان سمنان موظف به اجرای برنامه های صیانت از حقوق شهروندی و افزایش عفاف در بین کارکنان خود هستند و 23 دستگاه اجرایی نیز براساس مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی، علاوه بر نقش درون سازمانی وظایف برون سازمانی نیز به منظور فرهنگ سازی حقوق شهروندی برعهده دارند.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.