به گزارش
خبرنگار گروه استان های باشگاه
خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با اعلام این خبر گفت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در 2 روز گذشته پاسخگوی بالغ بر ۷۵۳ مورد تماس شهروندان بوده که از این تعداد امدادرسانی به ۲۱ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان از مهم ترین این تماس ها بوده است.
بابک رمضانی افزود: مجموع این عملیات ها با ۴۰ مرتبه خروج خودروهای اطفایی و نجات جهت پوشش ۳ مورد حریق منزل مسکونی، ۲ مورد استقرار خودرویی، ۴ مورد حریق ضایعات و علفزار، یک مورد رهاسازی حیوانات، ۳ مورد حلقه انگشتری، یک مورد حریق تجاری، ۲ مورد حریق خودرو، یک مورد حادثه نشت انشعاب گاز ، یک مورد حریق اتاقک نگهبانی و ۳ مورد خدمات ایمنی بوده است.
وی در پایان با تاکید بر آموزش شهروندی و نقش مهم آن در پیشگیری از حوادث خاطرنشان کرد: از ۳ مورد حریق منزل مسکونی در این مدت۲ مورد توسط اهالی محل و به وسیله خاموش کننده های دستی اطفاء شد که این مهم نشان دهنده نقش آموزش و آگاهی شهروندان در پیشگیری از بروز حوادث و خسارات ناشی از آن است.
انتهای پیام/ع