معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره کل دادگستری از اجرایی شدن طرح ثبت نام زندانیان استان در سامانه ثنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛عبدالله آقا علیخانی با بیان اینکه دستگاه قضا گام های جدی را برای حرکت به سمت الکترونیکی شدن فرایند اداری دادرسی برداشته است افزود: با توجه به اهمیت این سامانه، ثبت نام افراد برای استفاده از مزایای سامانه "ثنا" الزامی است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره کل دادگستری اضافه کرد : براساس برنامه ریزی انجام شده افراد بعد از ثبت نام دراین  سامانه ، دارای نام کاربری و رمز عبور خواهند بود و از طریق این سامانه اوراق قضایی مختلف را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد : افراد در هنگام ثبت نام ، شماره همراه و ایمیل خود را اعلام می کنند که در صورت وجود اوراق قضایی در سامانه، به وسیله پیامک و ایمیل به آنها اطلاع داده  خواهد شد.

بگفته ی علیخانی ، در شرایط غیرالکترونیک ابلاغ اوراق قضایی  بدلیل نبود نشانی صحیح و یا واقعی و  تغییر محل سکونت به مخاطبان تحویل داده نمی شد  و از سویی هزینه مالی بالایی متوجه دستگاه قضا می شد.

وی اضافه کرد : در شرایط حاضر طرفین دعوا برای طرح شکایت و یا رسیدگی به ادعایشان، ابتداء لازم است در سامانه "ثنا" ثبت نام کنند تا بتوانند درخواستشان را پیگیری کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره کل دادگستری گفت : از آنجایی که زندانیان در داخل زندان به سامانه ثنا برای ثبت نام دسترسی ندارند، تمهیداتی تدارک دیده شده است تا آنها در زندان ثبت نام کنند.

انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.