رییس کل دادگستری استان گفت : حقوق کسانی که امرارمعاششان از طریق منابع آبی است نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛جمال انصاری افزود: در برخورد با چاه های غیرمجاز، نگاه دستگاه قضا بر موقعیت افراد محدود نیست و تلاش می کنیم تا قانون را با قاطعیت اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ، نباید حقوق کسانی که امرارمعاششان از طریق منابع آبی است نادیده گرفته شود گفت:  عدالت در بهره برداری از منابع آبی ضروری است.

انصاری اضافه کرد: موضوع چاه های غیرمجاز، استفاده و حفظ منابع آب به عنوان سیاست محور و اساسی دستگاه قضاست و در تبیین های رهبری و مقررات قانونی دستگاه قضا نیز عینیت دارد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به وجود دو هزار و 500 چاه غیرمجاز در استان و صدور  حکم پلمب و انسداد برای برخی از آنها گفت : هیچ مرجع قانونی اجازه تخلف از رأی دادگاه را ندارد.

وی حفظ منابع آب را سیاست دستگاه قضا در استان بیان کرد و گفت :  دستگاه قضا به عنوان دستگاه عدالت محور تمام تلاش خود را بر این محور قرار داده است تا با مقوله ی بهره برداری غیرمجاز از منابع زیرزمینی برخورد کند .

انصاری ، پلمب و انسداد چاه های غیرمجاز را بخشی از سیاست دستگاه قضا در برخورد با بهره برداری  غیر مجاز  از منابع زیر زمینی بیان کرد که در سه تا چهار سال اخیر بیش از 800 حکم در این خصوص  صادر کرده است.

رییس کل دادگستری استان  همچنین حضور همکاران ارشد این اداره کل در کمیسیون های مرتبط با امور آب برای بررسی و استفاده بهینه از منابع آبی را بخشی دیگر از سیاست دستگاه قضا برای حفاظت از منابع آبی ذکر کرد.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.