پایگاه سلامت و بهداشت زندان آبادان واقع در محل این زندان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ترحمی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در این آئین از ارائه خدمات مطلوب بهداشتی به جمعیت موجود در زندان و آنانی که به این محل تردد می کنند به عنوان هدف از راه اندازی این پایگاه نام برد.

شهرام ترحمی با بیان اینکه احتمال وجود یکسری رفتارهای پرخطر در میان این گروه  بیشتر است، گفت: دسترسی به این گروه در خارج از زندان قدری مشکل است، لذا راه اندازی این پایگاه فرصتی بسیار خوب و مغتنمی است که مسئولان زندان در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: پایگاه سلامت و بهداشت زندان ما را قادر می کنند تا با برقراری ارتباط با این جمعیت، افراد دارای رفتارهای پرخطر را از میان آنها شناسایی، کنترل و درمان کنیم.

ترحمی با اشاره به اینکه رساندن پیامهای بهداشتی و ارائه خدمات ذاتی ما به این افراد را عهده داریم، اظهار کرد: بسیار معتقدیم که حمایت از گروه های دارای رفتارهای پرخطر که تعدادی از آنها نیز در زندانها هستند در واقع حمایت از تمامی آحاد جمعیت است، وظیفه ما کنترل بیماریهای واگیر همچون اچ. آی. وی و سل و غیره و حتی بیماریهای روحی و روانی است که ممکن است در برخی از این افراد فراوانی بیشتری داشته باشد ما از این فرصت پیش آمده استفاده می کنیم و کل جمعیت جامعه را بیمه می کنیم.

 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر همکاری بسیار سازمان زندانها در این زمینه تصریح کرد: کارشناسان آنها حکم کارشناسان ما و کارشناسان ما نیز نیروهای آنها محسوب می شوند و این تبادل نیرو بنا بر ضرورت و نیاز انجام می شود.

ترحمی گفت: در ابتدای شروع به کار این پایگاه دو نفر از نیروهای ما در کنار دو نیرو از سازمان زندانها در محل این پایگاه مستقر می شوند و با همکار یکدیگر کارها را از پیش می برند، اگر بنا به هر دلیلی نیاز به نیروی بیشتری برای کمک باشد ما آمادگی برای تامین و افزودن نیروی بیشتر را داریم و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: آنچه در این میان مهم است آنکه باید به طور مرتب و مداوم افراد ورودی به زندان را بررسی و تحت معاینات قرار دهیم و مواردی همچون سل و اچ. آی. وی را بررسی کنیم،هرقدر در این زمینه هزینه کنیم سودش که همانا سلامتی است عاید جامعه می شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.