اردبیل؛

کشت بیش از 7 هزار هکتار حبوبات در شهرستان گرمی

مدیر جهاد کشاورزی گرمی از کشت بیش از 7 هزار هکتار حبوبات در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، عظیم احمدی گفت: با استقبال گسترده کشاورزان از تناوب گندم - حبوبات در سایه افزایش علم و آگاهی کشاورزان به اهمیت تغییر الگوی کشت و همچنین قیمت بالای اقلام حبوبات در بازار کشت حبوبات امسال در این شهرستان به بیش از 7 هزار هکتار می رسد.

وی افزود: تاکنون بیش از 3 هزار و 500 هکتار از اراضی در تناوب گذاشته شده به زیر کشت زراعت پاییزه عدس رفته و عملیات کشت انتظاری این محصول در نقاط مختلف شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گرمی گفت: جهاد کشاورزی در نظر دارد با بکارگیری همت و توان علمی کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی از طریق عملیات تهیه زمین با رویکرد کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت مکانیزه و تاکید بر خطی کارها ، در اولویت قرار دادن تغذیه گیاهی و بالابردن سطح دانش و اطلاعات کشاورزی بهره برداران عملکرد این محصول را افزایش دهد.

احمدی تشریح کرد: سال گذشته حدود 5 هزار تن عدس در این شهرستان برداشت شده و امیدواریم امسال با فراهم بودن شرایط لازم از جمله آب و هوای مساعد این مقدار به دوبرابر عملکرد سال گذشته برسد.

وی گفت: امسال علاوه بر حبوبات کشت پاییزه گیاهان علوفه ای یک ساله مانند ماشک گل خوشه ای در مدار تناوب قرار گرفته که کشت این محصول نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

احمدی افزود: کشت گیاهان علوفه ای یک ساله در تناوب با زراعت دیم غلات ، با توجه به اینکه این گیاهان قبل از تشکیل بذر برداشت می شود بنابراین مقدار مواد غذایی خارج شده از خاک توسط آنها نسبتا کم بوده و خاک بعد از برداشت این محصول از نظر مواد آلی بسیار غنی است که این موضوع به اهمیت بیش از پیش تناوب این محصول با محصول جایگزین که با افزایش راندمان تولید همراه است می افزاید.

گرمی مغان با 120 هزار هکتار اراضی قابل کشت و 12 هزار بهره بردار کشاورزی در شمال اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمدی
۲۰:۳۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
تمام باغداران گرمی تمام درختان میوه از زمین در اورندن به دلیل انیکه کارشناس دل سوز ندار اون زمان که مدیریت تحو یل گرفته وضیت کشاورزان خراب شده از مدیر کل تقاضا دارم به فکر ما کشاورزان باشد