قائم مقام وزیر کشاورزی در امور مجلس گفت: با مدیریت توانمند ، این مجموعه ارزشمند در حال حاضر به یکی از مهم ترین بنگاههای اقتصادی کشاورزی و دامپروری نه تنها در سطح کشور بلکه در خاورمیانه تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ خلیل آقایی در جمع مدیران و کارشناسان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در تمام زمینه ها بویژه در تولید انواع بذور محصولات کشاورزی از جمله گندم ، ذرت و جو از موفقیت های خوبی برخوردار است.

وی گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های این مجتمع تربیت نیروهای ماهر و کار آمد و آموزش نیروهای تازه استخدام است و به عنوان دانشگاه علمی کاربردی نقش موثری در افزایش توان علمی و عملی نیروهای تخصصی بخش کشاورزی و دامداری استان دارد.

قائم مقام وزیر کشاورزی در امور مجلس همچنین به موفقیت های دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این دولت با ایجاد تحول در بخش کشاورزی بسیای از تنگناهای موجود را رفع کرده و وضعیت فعلی قابل مقایسه با گذشته نیست.

آقایی با اشاره به واردات بی رویه و بی برنامه انواع بذور زراعی در گذشته افزود: امروز در تولید بذر به مرحله ای از رشد رسیده ایم که کشاورزان ما سالانه بیش از 600 هزار تن بذر تولید می کنند و مسوولان در تلاش هستند که اندک کاستی را هم که در تولید بذور سبزی و صیفی وجود دارد حل و فصل کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به میزان کافی در کشور انواع کودهای شیمیایی در اختیار کشاورزان قرار دارد و زارعان هر میزان کود با کیفیت و استاندارد که نیاز داشته باشند به راحتی از عاملان توزیع تهیه و مصرف می کنند.

قائم مقام وزیر کشاورزی در امور مجلس همچنین به تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت در زمان آغاز دولت تدبیر و امید به گونه ای بود که اگر کشاورزی قصد خرید کمباین و یا تراکتور داشت در لیست پیش خرید و نوبت طولانی دریافت این ادوات قرار می گرفت ولی هم اکنون هر کشاورزی که تراکتور و یا کمباین نیاز داشته باشد در کمترین زمان ممکن آن را تحویل گرفته و در عرصه تولید بکار می گیرد.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.