نماینده جمهوریخواه نیویورک در کنگره آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد در مراسم تحلیف دونالد ترامپ در روز جمعه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی نشریه هیل روز دوشنبه در گزارشی نوشت: جری نادلر، نماینده جمهوریخواه نیویورک در کنگره آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد در مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا شرکت نخواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: نادلر جدیدترین موردی است که به فهرست دموکرات‌هایی پیوسته که این مراسم را تحریم کرده اند. نادلر به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: به خاطر اظهارنظرهای آتشین، کمپین نژادپرستانه، خودداری دونالد ترامپ از شفاف‌سازی در مورد مسئله مالیات‌هایش، من نمی توانم به این مراسم بروم.

این نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا افزود: آخرین مشکلی که ترامپ بوجود آورده حمله شخصی وی به نماد جنبش حقوق مدنی در آمریکاست، حمله به فردی که به خاطر این کشور درد و رنج های زیادی متحمل شده و حتی نزدیک بود جانش را در این راه از دست دهد، یعنی حمله به جان لوئیس.

لوئیس در مصاحبه ای در روز جمعه گفت که ترامپ را رئیس جمهور مشروع آمریکا نمی داند، زیرا روسیه در این انتخابات مداخله کرده است؛ وی افزود در مراسم تحلیف دونالد ترامپ شرکت نخواهد کرد. ترامپ در واکنش به این اظهار نظر لوئیس در پیامی توئیتری گفت لوئیس باید «وقت بیشتری صرف حل مشکلات منطقه خود کند، منطقه ای که وضعیت افتضاحی دارد و در حال نابودی است.» ترامپ در این پیام خود افزود: «همه اش حرف! حرف! حرف!»

نادلر روز دوشنبه اعلام کرد که او با لوئیس موافق است که ترامپ «اگرچه به لحاظ قانونی انتخاب شده است اما مشروعیت ندارد.» تقریباً بیست تن از دموکرات ها تاکنون اعلام کرده اند که مراسم تحلیف دونالد ترامپ را که قرار است در روز جمعه برگزار شود تحریم خواهند کرد و این نوعی سنّت شکنی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار