آنگلا مرکل در واکنش به سخنان دونالد ترامپ درباره ترک عضویت دیگر کشورهای اروپایی از اتحادیه اروپا گفت: سرنوشت اروپا در دستان خودش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز در واکنش به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره ترک عضویت دیگر کشورهای اروپایی از اتحادیه اروپا پس از برکسیت، گفت: سرنوشت اروپا در دستان خودش است.

ترامپ که دوره ریاست جمهوری وی از روز جمعه 20 ژانویه (اول بهمن ماه) شروع می شود، در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی اعلام کرده بود: بر این باور است که دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز پس از انگلیس، این نهاد را ترک خواهند کرد.

مرکل در نشست مشترک خبری با نخست وزیر نیوزیلند گفت: به نظر من سرنوشت ما اروپائیان در دستان خودمان است.

مرکل در پاسخ به انتقاد ترامپ از سیاست آلمان در قبال پذیرش مهاجران، گفت: من شخصا در انتظار آغاز به کار رئیس جمهوری جدید آمریکا هستم و سپس به طور حتم با وی در همه سطوح و زمینه ها، همکاری خواهیم کرد.

این در حالی است که سخنان ترامپ در مصاحبه با روزنامه های آلمانی و انگلیسی که امروز منتشر شد، به خصوص درباره توافق هسته ای (برجام)، با واکنش تند و انتقاد آمیز اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای اروپایی امضا کننده آن به ویژه آلمان روبرو شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار