افزایش تورم انگلیس به بیشترین سطح در 2 سال گذشته

رای مثبت مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، تورم را به بیشترین سطح در 2 سال گذشته رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ افزایش بهای سفرهای هوایی و قیمت مواد غذایی در انگلیس باعث شده تا تورم در این کشور به بالاترین سطح از ژوئیه 2014 افزایش یابد.

اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد شاخص قیمت مصرف کننده در انگلیس ماه گذشته به 1.6 درصد رسید؛ افزایشی 0.4 درصدی نسبت به رقم آن در ماه نوامبر.

رئیس بخش تورم اداره آمار ملی انگلیس در این باره اظهار کرد: "این بالاترین رقم شاخص قیمت مصرف کننده در دو سال گذشته است. با این حال رقم سالانه همچنان کمتر از هدف بانک انگلیس بوده و در سطح تاریخی پایینی قرار گرفته است. افزایش بهای سفرهای هوایی و مواد غذایی، در کنار کاهش بهای بنزین، باعث شده تا تورم افزایش یابد. ادامه روند افزایش بهای مواد اولیه کارخانه ها نیز باعث شد تا قیمت محصولات در سطح بازار افزایش یابد."

این افزایش تورم در حالی رخ داده است که بانک انگلیس پیشتر هشدار داده بود کاهش ارزش پوند از زمان وقوع برکسیت باعث می شود واردات در انگلیس با افزایش هزینه همراه باشد و شرکت ها این افزایش را به مصرف کنندگان انتقال دهند. بعضی اقتصاددان ها پیش بینی کرده اند تورم تا پایان سال جاری به نزدیک 3 درصد خواهد رسید. بانک انگلیس رقم تورم سال جاری میلادی را 2 درصد پیش بینی کرده است.

این بانک همچنین هشدار داده افزایش هزینه ها، زندگی را در سال 2017 برای مصرف کنندگان دشوارتر می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار