سمنان;

جشنواره گل نرگس در سمنان برگزار می شود

جشنواره گل نرگس با هدف معرفي جاذبه‌های گردشگری سمنان سی ام دی ماه در سمنان برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسين خواجه بيدختی مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت : اين جشنواره با هدف معرفي جاذبه‌هاي گردشگری سمنان و ايجاد روحيه شادابي و نشاط در مردم، پنج‌شنبه هفته جاري و با حضور معاون صنايع‌دستی و هنرهای سنتي سازمان ميراث فرهنگی، صنايع‌دستي و گردشگری در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگي، هنری كومش برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه علاقمندان مي‌توانند از ساعت 18 سي ام دی ماه در اين جشنواره شركت كنند، گفت: معرفي جايگاه گل نرگس در اشعار حافظ، معرفي نحوه كاشت و تكثير گل نرگس، اجراي موسيقي سنتي و .... از جمله برنامه‌هاي اين جشنواره است.

بيدختي با اشاره به ويژگي‌هاي گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوي متفاوت آن نسبت به گل نرگس ساير مناطق كشور گفت: سمنان به عنوان مهد پرورش گل نرگس كويري بايد معرفي شود و همزمان با برپايي اين جشنواره مي‌توان آداب و رسوم، صنايع دستي و هنرهاي سنتي و جاذبه هاي تاريخي و گردشگري سمنان را معرفي كرد.

وي افزود: اين اداره كل در صدد برگزاري اين جشنواره در سالهاي آينده و قرار دادن آن به عنوان يك رويداد، در تقويم رويدادهاي گردشگري كشور است.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: نرگس زارهاي سمنان از جاذبه‌هاي طبيعي اين شهرستان محسوب مي‌شود و فرصت مناسبي براي جذب گردشگر در فصل زمستان است و بايد از هر فرصتي براي رونق بخشيدن به صنعت گردشگري استفاده كرد.

گفتنی است ، بهترین ایام برای مشاهده نرگس زارها در سمنان اوایل زمستان تا اواسط اين فصل است.
 انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.