انتقاد دونالد ترامپ از ناتو، کشورهای عضو این سازمان را به فکر افزایش بودجه نظامی انداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ پس از این که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا کشورهای عضو پیمان ناتو را به دلیل عملکرد ضعیف خود در تامین امنیت مورد انتقاد قرار داد، کشورهای اروپایی به این فکر افتاده‌اند تا در خصوص آینده این پیمان با یکدیگر به بحث و گفت و گو بپردازند.

ترامپ این هفته پیمان ناتو را به دلیل ضعف در جلوگیری از وقوع حملات تروریستی ضعیف خواند و باعث نگرانی اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شد.

"دریک هوک"، رئیس بخش فضایی و دفاعی ایرباس، اظهار کرد به باور او کشورهای اروپایی در داخل به گفتگو در خصوص آینده ناتو خواهند پرداخت.

او گفت: "وقتی شما در نظر بگیرید که تنها 5 کشور در اروپا به هدف خود مبنی بر اختصاص 2 درصد از تولید ناخالص داخلی به بخش دفاعی دست یافته‌اند، متوجه می شوید این مذاکرات باید مدت ها پیش صورت می گرفت."

به گفته او، آلمان با وجود اختصاص دادن 10.7 میلیون یورو به بخش دفاعی، همچنان از رقم 2 درصد فاصله دارد. 

هوک در ادامه افزود: "به نظر من در سال 2018 تغییرات بسیاری در بودجه کشورها ایجاد خواهد شد. مذاکرات داخلی، آمادگی کشورها برای این موضوع را نشان می دهد."

شرکت ایرباس از مدت ها پیش از کشورهای اروپایی درخواست کرده تا در زمینه های دفاعی با یکدیگر همکاری کنند. هوک معتقد است استفاده کشورهای اتحادیه اروپا از سه نوع جنگنده متفاوت (یوروفایتر، رافال و گریپن) منطقی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار