قلب سیده "مهتاب" دختر 9 ساله اهل شهرستان دلفان لرستان با کمک های انسان دوستانه مردم آماده عمل پیوند شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سیده مهتاب ابراهیمی دختر ۹ ساله ای که از اهالی روستای محروم و دور افتاده "عزیز کشته " از توابع شهرستان دلفان است پس از شنیدن خبر استقرار بیمارستان ثابت صحرایی بسیج جامعه پزشکی لرستان به نام شهید نعمت‌الله کاظمی در دهستان میربگ جنوبی دلفان به همراه پدرش به آن بیمارستان مراجعه کرد.

به گفته اعضای بسیج جامعه پزشکی لرستان که درآن بیمارستان فعالیت می کنند وقتی با چهره"مهتاب " مواجه شدند بیمارگونگی و حال نامساعد او دریافتند.

سید عبد علی ابراهیمی پدر "مهتاب" حال دختر 9 ساله اش را برای متخصصان اینگونه بیان کرد:پاییز سال۹۴ دخترم براثر سرماخوردگی در یک مرکز درمانی روستایی تحت معاینه قرار گرفت و متأسفانه با نفوذ ویروس به قلب او حالش وخیم شد.

او ادامه داد: برای درمان تخصصی‌تر به تهران مراجعه کردیم که پزشکان معالج در تهران گفتند که دخترم نیاز به پیوند قلب دارد اما تنها سرمایه زندگی‌مان چند رأس گوسفند و چند متر زمین کشاورزی دیم بود که به مرور برای تامین هزینه داروهای فرزندم هر بار مجبور به فروش گوسفندهایم می‌شدم و اینطور شد که تمام گوسفندهایم را فروختم اما هنوز دخترم درمان نشده است.
پدر مهتاب گفت: فرودین ماه امسال یک قلب اهدایی از سوی مرکز طبی کودکان بیمارستان امام خمینی(ره) تهران برای دخترم جهت پیوند پیدا شد اما به دلیل عدم دسترسی به ماشین و مسافت طولانی فقط  توانستم دخترم را به شهر نورآباد برسانم که بیش از ۵۰۰ کیلومتر تا تهران فاصله دارد.
 
پس از پخش مستند این بیمارستان صحرایی و صحبت‌های پدر و دختر ۹ ساله دلفانی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان در رسانه‌ها و با پیگیری‌های مکرر حرکت‌های جهادی و کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان دلفان از طریق کمپین ملی"نجات فراموش‌شدگان" که توسط گروه جهادی ندای محرومین روستایی شهرستان دلفان راه‌اندازی شده است با اعلام فراخوانی خواستار کمک خیرین به این خانواده روستایی شد.
 
مهدی عینی مسئول حرکت‌های جهادی شهرستان دلفان گفت:در مدت اعلام این فراخوان  بالغ‌ بر۲۰۰ هزار میلیون ریال توسط خیرین کشور جمع‌آوری شد و یکی از خیران هم مکان اسکان سیده مهتاب در تهران را از ابتدا تا پایان پروسه پیوند قلب تامین کرد و از طرف یکی دیگر از خیران تمامی هزینه‌های بیمارستانی مربوط به عمل قلب پرداخت خواهد شد.
 
وی افزود: در حال حاضر سیده مهتاب همراه با پدرش در تهران اسکان‌ یافته‌اند تا با پیدا شدن قلب عمل پیوند انجام شود به گفته‌ پزشک معالج  پس از عمل هزینه داروها نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال  است که خیران برای بهبود سیده مهتاب آماده کمک رسانی هستند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.