بندرعباس؛

پرداخت 700 میلیارد تومان تسهیلات به واحد های تولیدی

استاندار هرمزگان گفت:امسال به 600 واحد صنعتی ، کشاورزی ، تولیدی و معدنی استان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،جاسم جادری استاندار هرمزگان در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان در بندرعباس افزود : تسهیلات پرداخت شده به تولید کنندگان  700 میلیارد تومان بوده است.
 
وی افزود : هرمزگان امسال در زمینه رونق و رفع موانع تولید در کشور رتبه خوبی کسب کرده است.

استاندار هرمزگان گفت : تا پایان سال باید طرح های نیمه تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود.

جادری افزود : استان در بخش واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی نیز که یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است رتبه خوبی در کشور بدست آورده است .

وی گفت : شرکت های بزرگ و بنگاه های اقتصادی مکلف هستند نیازهای خود را از داخل استان تامین کنند و از خرید خارج از استان خودداری کنند.

استاندار هرمزگان گفت : صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و صندوق خرد زنان روستایی استان از جمله صندوق هایی است که ظرفیت های خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

جادری افزود : ایجاد اشتغال ، کاهش هزینه های دولتی و ماندگاری در روستاها از مهم ترین مزایای این صندوق هاست.

وی بر افزایش مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی برای سرمایه گذاری متناسب با نیازهای هر منطقه تاکید کرد.

علی ملا احمدی قائم مقام صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز در این نشست گفت : مسئولیت پذیری در استان باید در ارائه خدمت و سرمایه گذاری بیش از پیش باشد.

وی افزود : این مرکز نیز برای معرفی دستگاه هایی که در سرمایه گذاری و مسئولیت پذیری نقش مهمی دارند آمادگی دارد.

رضا سلیمی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هرمزگان هم در این نشست گفت : از ابتدای سال تا کنون 17 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود : این میزان تسهیلات به بخشهای زراعت ، باغبانی ، شیلات ، صنایع ، عشایر ، منابع طبیعی و امور دام پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هرمزگان گفت : صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان به تعاونی هایی که در این صندوق عضو شوند تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هرمزگان در این نشست گفت : امسال سرمایه این صندوق با 208 تشکل و تعاونی، 25 میلیارد تومان است.

بشیرزاده رئیس هیات مدیره صندوق خرد زنان نیز در این نشست گفت : این صندوق در استان 3 هزار و 280 عضو دارد که از دو میلیون تا 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند.

حمید دولتی مسئول دبیرخانه اقتصاد مقاومتی هرمزگان نیز گفت : تدوین برنامه های صادرات غیرنفتی برای توسعه آن و بخش گردشگری از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان است.

تشریح برنامه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی قلعه گنج استان کرمان به عنوان نمونه از دیگر برنامه های این نشست بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار