کرمانشاه؛

سرقت اولین دغدغه در بحث جرام کیفری

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: سرقت، به شدت احساس ناامنی در جامعه بوجود می‌آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدحسین صادقی گفت: سرقت، اولین دغدغه ما در بحث جرام کیفری است، چرا که در کرمانشاه در صدر جرائم ارتکابی به لحاظ فراوانی قرار دارد. هر چند در وضعیت بحرانی نیست و پایین تر از متوسط کشوری است.


 وی ادامه داد: سرقت این قابلیت را دارد که به شدت احساس ناامنی در جامعه بوجود آورد و اذهان مردم را دچار تشویش و نگرانی کند.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شریعت حرمت مال برابر با حرمت جان و خون انسانهاست و حاکمیت به عنوان متولی امنیت باید به مردم این اطمینان را بدهد که از اموال و دارایی های آنها حفاظت می کند، لذا تامین این امنیت به عنوان یک دغدغه جدی  همواره وجود دارد.

 این مقام مسئول قضایی کاهش زمینه ارتکاب جرم را بیش از مجازات مجرمین در پیشگیری از وقوع جرم موثر دانست و گفت: بر اساس یافته های جدید جرم شناسی در دنیا این نتیجه حاصل می شود که نباید به مجرم فرصت و موقعیت ارتکاب جرم را داد و هزینه های ارتکاب را افزایش داد و اقتصاد جرم را بر هم زد.

 وی افزود: آمار بازگشت مجرمین به زندان بیش از 30 درصد است و این نشان می دهد عده ای از مجازات ابایی ندارند و بر مشی غیرقانونی خود اصرار دارند، بنابراین باید با شیوه ای غیر از مجازات راه های ارتکاب جرم را مسدود کرد.

 وی یکی از  مهمترین دلایل سرقت در سطح استان را فاصله کوتاه تبدیل مال مسروقه به نقدینه دانست و گفت: متاسفانه در استان فاصله بین مال مسروقه و تبدیل شدنش به پول بسیار کوتاه است، لذا نیاز است این بازار غیر رسمی را بهم زد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه یادآور شد: از مهمترین راهکارهای پیشگیری کنترل مجرمین سابقه دار است. بر اساس آمار تعداد سارقین حرفه ای و سابقه دار در استان کمتر از هزار نفر است که البته با ایجاد تنگناهای قضایی از جمله محدودیت در اعطای مرخصی، محدودیت در تخفیف مجازات و ... تا زمان سپری شدن مجازات و پس از آن رصد و کنترل آنها، می شود فضای انجام بزه را تنگ کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.