کرمانشاه؛

باید زمینه بازگشت سالم زندانیان به جامعه فراهم شود

مدیرکل زندان های کرمانشاه گفت: اصلاح و تربیت مددجویان مهم ترین تکلیف مددکاران اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ منصور بیگلری کمک به بازسازی شخصیت اجتماعی زندانیان و رفع گرفتاری خانواده های محروم آنان را خدمتی مقدس توصیف کرد و افزود: تلاش و خدمت صادقانه در این عرصه موجب رضایت وقرب الهی است.

عضو شورای قضایی استان کرمانشاه با اشاره به سیاست کلان کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان و تاثیر این رویکرد مهم بر ارتقاء فعالیت های زندانبانی اسلامی یادآورشد: پیگیری وضعیت قضایی زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان علاوه بر تحقق اهداف راهبردی سازمان زندان ها عامل موثری در تقویت روحبه زندانیان، ایجاد حس اعتماد به نفس آنان در راستای تغییر رفتار های مجرمانه است.

مدیرکل زندان های کرمانشاه با تاکید بر تداوم آموزش مهارت های اساسی و کاربردی در زندان ها اظهارکرد: ناآگاهی و بی توجهی به تکالیف دینی و اعتقادی عامل اصلی گرفتاری بسیاری از مجرمان است.

وی در ادامه اقدامات مهم حوزه فرهنگی واصلاحی ازجمله برگزاری محافل قرآنی و کلاس های احکام اسلامی توام با ایجاد کارگاههای تولیدی اشتغال وحرفه آموزی در زندان های استان را تشریح و بر بهره گیری از این فرصت مطلوب برای فراهم سازی زمینه بازگشت سالم زندانیان تاکید کرد.

مدیر زندان مرکزی کرمانشاه نیز گفت: آرامش روحی و روانی زندانیان کرمانشاه مرهون زحمات مددکاران اجتماعی و دیگر دست اندرکاران حوزه های مرتبط است.

هدایت فرزادی با بیان سختی وصعوبت شغل مددکاری در زندان ها افزود: حضور مددکاران اجتماعی در بین زندانیان و رسیدگی به در خواست های قضایی و دیگر مشکلات آنان وظیفه سنگینی است که همواره در سایه ایجاد تعاملات سازنده با مراجع قضایی با جدیدت پیگیری می گردد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.