دبیر شورای عالی زنان آذربایجان غربی گفت: احصاء نقاط قوت و ضعف برنامه های اجرا شده در حوزه زن و خانواده و تدوین برنامه های جدید دراین حوزه از ضروریات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ لیلا سپهری در جلسه شورای عالی زنان آذربایجان غربی ‌گفت: برنامه های حوزه زن و خانواده با توجه به اهمیتی که این قشر مهم و تأثیرگذار در خانواده و بطن جامعه دارد از ضروریات است.

وی افزود: در حال حاضر پس از بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های اجرا شده از بعد استراتژیک به دنبال تدوین برنامه های حوزه زنان و خانواده برای سال 96 هستیم.

دبیر شورای عالی زنان آذربایجان غربی با اشاره به نقاط قوت و ضعف برنامه های اجرا شده، اظهار کرد: جامعه در مسئله حجاب و عفاف با معضلاتی روبروست.

وی با بیان اینکه موفقیت در کارها نیازمند نگاه کارشناسی شده و عمیق است، تصریح کرد: سیاست کلی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده تبیین الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی زن مسلمان ایرانی است و سیاست کلی و هدف ما هم در جامعه تدوین برنامه های پیشنهادی جهت رسیدن به این هدف است.

سپهری افزود: بزرگترین برنامه ای که چندین سال است بصورت کشوری و در استان ما نیز برگزار می شود جشن میلاد کوثر است که در این راستا در جهت معرفی موفق ترین زنان به عنوان الگو هستیم.

وی خطبه خوانی حضرت زینب(س)، همایش سه ساله های حسینی، مهارت های دخترانه و مادرانه، سبک ایرانی و اسلامی را از دیگر برنامه های اجرا شده در سطح پایگاهها عنوان کرد و گفت: امسال ازدواج پیامبر و حضرت خدیجه نیز با هدف تحکیم بنیان خانواده اجرا شد.

وی بر لزوم شناسایی و استفاده از بانوان موفق و مستعد در حوزه مطالعات زن و خانواده تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز بر ورود زنان بر حوزه پزوهش تأکید داشتند.

دبیر شورای عالی زنان اذربایجان غربی بر اهمیت فضای مجازی در عصر کنونی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه جامعه در موضوع حجاب و عفاف ضعیف عمل کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود به آسیبها و معضلات اجتماعی خصوصا اعتیاد بانوان نیز اشاره کرد و بر لزوم توجه و برنامه ریزی در جهت جلوگیری از رشد اعتیاد در بین زنان تأکید کرد.

سپهری خاطر نشان کرد: ارزشی نمودن مقام زن کدبانو نیز باید در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.