یکی از معضلات اساسی اغلب واحدهای تولیدی آجر فشاری در ارتباط با امور مالیاتی، فقدان دفاتر قانونی مورد تایید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در یکصد و سی و یکمین جلسه کمیته تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی برگزار شداظهار داشت: در بررسی های کارشناسی کمیته مشخص شد که یکی از معضلات اساسی اغلب واحدهای تولیدی آجر فشاری در ارتباط با امور مالیاتی، فقدان دفاتر قانونی مورد تایید است.

معصوم علی اکبری گفت: بنابراین با توجه به الزام تهیه دفاتر قانونی به عنوان مرجع رسیدگی به درآمدهای مالیاتی واحدهای تولیدی و عدم توان استخدام کارشناس مالی متخصص برای یکایک واحدها، مقرر شد اتحادیه فخاران با هماهنگی واحدهای متقاضی، نسبت به عقد قرارداد همکاری با سه نفر کارشناس امور مالی و حسابداری برای تهیه دفاتر قانونی کلیه واحدها کنند.

وی افزود: با توجه به عدم اعلام قیمت فروش مصوب آجر فشاری در طول سه سال اخیر و با وجود افزایش قیمت تمام شده تولید آجرهای فشاری اعم از هزینه های مصرفی و پرسنلی، مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری استانداری نسبت به بررسی های مجدد کارشناسی و اعلام قیمت مصوب جدید اقدام کند.

علی اکبری تصریح کرد: در خصوص اعتراضات کلیه واحدهای آجرفشاری به نحوه محاسبه ارزش افزوده، با توضیح اینکه برابر قانون مصوب مالیات بر ارزش افزوده به 9 درصد از قیمت فروش محصول تعلق می گیرد، هم اکنون نمی توان تغییری در نحوه محاسبه و اخذ آن جز مسیر قانونی پیشنهاد اصلاح توسط مجلس شورای اسلامی انجام داد.

وی گفت: نظر به لزوم اعمال تمهیداتی توسط واحدهای آجر فشاری به منظور آغاز فرایند استاندارد سازی جهت امکان کنترل کیفیت کالای تولید شده و با توجه به عدم توان استخدام کارشناس مسئول فنی و هزینه بالای تجهیز آزمایشگاه توسط یکایک واحدها در شرایط فعلی رکود بازار، مقرر شد اتحادیه فخاران با برگزاری جلسه ای با حضور اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و سازمان نظام مهندسی معدن استان، اجرای استاندارد سازی را با هدف کاهش و سرشکنی هزینه های آن، به سازمان نظام مهندسی معدن واگذار کند.

علی اکبری اظهار داشت: نظر به زمان طولانی و هزینه سنگین گازکشی به واحدهای آجر فشاری از طریق شرکتهای ثالث که بعضا تا 39 درصد افزون بر هزینه واقعی انجام عملیات گازکشی برای واحدهای تولیدی تمام می شود و نیز با توجه به اینکه استقرار اغلب واحدها بصورت تجمعی بوده و از مسیر لوله های تعبیه شده فعلی فاصله دارند، مقرر شد پیشنهاد امکان گازکشی توسط مدیریت واحدها و عدم اخذ هزینه گازکشی از واحدهای آجرفشاری در سال اقتصاد مقاومتی، ضمن طرح در کارگروه به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شود.

به گفته وی، نظر به اهمیت بهداشتی بودن آب شرب مصرفی کارگران و اطمینان از فقدان وجود باکتری کولیفرم در آب شرب و الزام حیاتی تعبیه دستگاه کلریناتور در واحدهای فاقد آب لوله کشی شده و نیز عدم هزینه بالای تهیه دستگاه، مقرر شد کلیه واحدهای استفاده کننده از آب چاه نسبت به خرید آن و استفاده در تهیه آب شرب مصرفی پرسنل اقدام کنند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: باید کلیه واحدهای آجرفشاری مستقر در شهرک آجر جاده سرو، درخواست خود برای لوله کشی آب شرب مصرفی به آن شهرک را بصورت جمعی و از طریق اتحادیه فخاران به شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان ارومیه تقدیم و آن شرکت اجرای پروژه را با فوریت در دستور کار قرار دهد.

علی اکبری اظهار داشت: باید ساماندهی فوری زباله های شهری انباشته در حاشیه شهرک آجری نازلو به مدیریت پسماندهای شهری شهرداری ارومیه ابلاغ شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.