معاون اول رئیس جمهور گفت: يادآوري مشكلات جسمي و روحي جانبازان در كنار تنگناي معيشتي اين عزيزان، چيزي جز شرمندگي براي مسئولين به همراه ندارد.

وجود مشكلات معيشتی جانبازان چيزی جز شرمندگی برای مسئولين به همراه نداردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس جمهور شب گذشته در ديدار اعضاي هيات امناء انجمن جانبازان نخاعي اظهار داشت: از خداوند مي خواهم كه ما را ياري كند تا بتوانيم به گونه اي عمل كنيم كه در پيشگاه شهدا، جانبازان، ايثارگران و نيز امام شهدا شرمنده نباشيم.

وي با يادآوري مشكلات و دغدغه هاي متعدد جانبازان و مسائل و دشواري هاي مختلفي كه خانواده هاي جانبازان با آن مواجه هستند، تصريح كرد: يادآوري مشكلات جسمي و روحي جانبازان در كنار تنگناي معيشتي اين عزيزان، چيزي جز شرمندگي براي مسئولين به همراه ندارد.

جهانگيري با تاكيد بر نگاه ويژه شخص رييس جمهور و توجه ساير اعضاي دولت نسبت به جانبازان و ايثارگران گفت: رفع مشكلات جانبازان و ايثارگران و تامين نيازهاي آنان از اولويت هاي مهم دولت است كه همواره مورد تاكيد دكتر روحاني نيز بوده است و دولت با حداكثر توان تلاش خواهد كرد دغدغه هاي جانبازان و ايثارگران كه مدافعان اصلي كشور و نظام بوده اند را مرتفع سازد.

معاون اول رييس جمهور از رييس سازمان برنامه و بودجه كشور خواست ظرف دو هفته جلساتي را با نمايندگان بنياد شهيد و امور ايثارگران و نمايندگان انجمن جانبازان نخاعي برگزار و براي بهبود وضعيت معيشتي و رفع دغدغه هاي جانبازان راهكارهايي پيدا كنند.

وي افزود: دولت از لحاظ درآمد و بودجه در تنگناي شديدي قرار دارد اما با اين وجود تلاش خواهد كرد وضعيت جانبازان 70 درصد را بهبود بخشد.

در اين جلسه رييس سازمان برنامه و بودجه كشور هم با اشاره به عمق و گستردگي مشكلات و مسائل جانبازان گفت: در اسرع وقت براي بررسي مشكلات و يافتن راهكارهايي براي رفع دغدغه هاي جانبازان جلساتي برگزار خواهيم كرد.

در اين نشست كه معاون رئيس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران هم حضور داشت، برخي از اعضاي هيات مديره جانبازان نخاعي دغدغه ها و مشكلات جانبازان را مطرح و گزارشي از تعداد و وضعيت جانبازان نخاعي گردني و كمري ارائه كردند.

براساس اين گزارش انجمن جانبازان نخاعي از سال 89 تاسيس شده است و اعضاي هيات مديره آن از طريق انتخابات تعيين مي شوند.

در اين گزارش همچنين شرايط خاص و ويژه جانبازان نخاعي و مشكلات متعدد آنها و خانواده هايشان تشريح و اعلام شد كه 2 هزار نفر جانباز نخاعي كمري و 201 نفر جانباز نخاعي گردني در كشور وجود دارند كه با مشكلات متعدد و سختي هاي فراوان مواجه هستند و همسر و خانواده هاي آنها نيز به دليل آنكه بار رسيدگي و پرستاري از اين جانبازان را بر عهده دارند، دچار مشكلات جسمي شده اند كه اين موضوع بر دغدغه ها و گرفتاري هاي آنها افزده است.

در پايان اين جلسه مقرر شد با توجه به شرايط سخت و وضعيت ويژه جانبازان 70 درصد نخاعي گردني و كمري، سازمان برنامه و بودجه كشور و بنياد شهيد و امور ايثارگران ظرف دو هفته آينده جلساتي برگزار و راهكارهايي براي بهبود وضعيت اين جانبازان و كاهش مشكلات و رفع دغدغه آنان پيدا كنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۵
بخدا جانبازها خیلی گناه دارند شهدای زنده هستند که روحی و جسمی و مادی زجر می کشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۰ دی ۱۳۹۵
والله کمک به جانباز ثوابش از صد تا حج بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۲:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۵
اقا بهبود نمی خوایم.لطفا سهمیه ما رو حذف نکنید ‌..بهبود پیشکش...
آخرین اخبار