کرمانشاه؛

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه به کار خود خاتمه داد

با برگزاری دو پنل تخصصی و معرفی برترین ها در حوزه مقالات، مسابقه عکاسی و مسابقه طراحی کروکی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه به کار خود خاتمه داد.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهدر ادامه برگزاری کنگره معماری و شهرسازی استان کرمانشاه، پنل های تخصصی برگزار شد.

در پنل اول که با موضوع بنیان های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی-هویت معماری و شهرسازی استان کرمانشاه برگزارشد، محسن سلیمی با مقاله "کاربست اندیشه ایرانشهری در هویت و سبک زندگی"، مصطفی ده پهلوان با مقاله "بررسی باستان شناختی بخشی از بزرگ راه خراسان موسوم به گردنه پاطاق یا دروازه ماد" و محمد علی مهری با مقاله "تحلیل مورفولوژیک گسترش فضایی - کالبدی شهر" به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پنل دوم این کنگره سمیه نوروزی مقاله "فرآیند احیاء کاروانسرای شاه عباسی در محوطه میراث جهانی بیستون"، دبیر محمدی مقاله "بررسی سیر تحول فرهنگی بقایای باستانی شهر بیستون"، مهران معتمدی مقاله "نگاهی نو بر مرمت های بقعه مالک شهرستان سنقر و کلیایی" و محیا بختیاری منش مقاله "تحلیل سابات های اقلیم سرد کوهستانی(منطقه اورامات) را ارائه دادند.

گفتنی است؛ از 80 مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه 60 مقاله مورد تائید هئیت داوران قرار گرفت که 7 مقاله برگزیده ارائه گردیدند.

همچنین در پایان کنگره از سه مقاله برگزیده تقدیر به عمل آمد و این سه مقاله به چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه راه یافتند، علاوه بر این از برگزیدگان مسابقه عکس و طراحی که در حاشیه کنگره برگزار شده بود تجلیل شد. هئیت داوران هر سه بخش و سخنرانان مقالات مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.