کرمانشاه؛

عدم شناخت گذشته سبب بروز آسیب های اجتماعی جبران ناپذیر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: عدم شناخت گذشته ما را به شرایطی می برد که روز بروز آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری دربرخواهد داشت.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جلیل بالایی اظهارداشت: تمرکز بر مقوله فرهنگ و پیش نیاز آن که تحقیقات علمی و آموزشی بوده برپایی کنگره ها و سمینارهای علمی از مصادیق قطعی آن است.

وی ادامه داد: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه با هدف جمع بندی و شناسایی این تاریخ و نیز مستند سازی هر آنچه که امروز دسترسی برای دانشجویان و دانش پژوهان به این حوزه به سختی شکل می گیرد، است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: علاوه بر این بخشی از جامعه ما عموما به خاطر مشکلات دنیای کنونی از گذشته خود فاصله می گیرد در حالی که گذشته بخشی از عمر و تاریخ زندگی ما است که شناخت آن برای بهره مندی از دنیای کنونی و تجربه جهان پیش رو حتما مثمر ثمر خواهد بود.

وی تصریح داشت: عدم شناخت گذشته ما را به شرایطی می برد که روز بروز آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری حتی از منظر زیبایی شهر ها و معماری خواهد داشت.

بالایی در پایان با اشاره به ارسال 80 مقاله به دبیرخانه این کنگره، یادآورشد: برگزیدگان کنگره در پایان مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.