مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در 9 ماه امسال 700 مورد بازرسی و يك‌هزار و 185 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان انجام شده است.

700بازرسی و هزار و 185مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی افزود: بر اساس قانون استاندارد، واحدهای تولیدی استان موظف هستند محصولات خود را طبق  استانداردهای ملی مربوطه تولید و پس از کسب پروانه استاندارد اجازه عرضه به بازار را خواهند داشت.

وی ادامه داد: آزمون بر روی نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود و پس از دریافت نتایج، محصولاتی که با استانداردهای ملی مربوطه انطباق نداشتند تذکرات لازم برای واحدهای تولیدی صادر شده و در صورت عدم اصلاح نواقص منجر به تعلیق و یا ابطال پروانه‌ها خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان اظهار داشت: از محصولات دارای علامت استاندارد واحدهای تولیدی استان چهار مرتبه در سال نمونه‌برداری انجام می شود  و اگر نقصی در نمونه مشاهده شود امتیازات  منفی به محصولات و واحد تولید داده خواهد شد.

مددی اضافه کرد: در صورتی که در طی نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از محصولات واحدهای تولیدی امتیازهای منفی هر محصول به 15 امتیاز برسد یک تذکر و در صورتی که امتیازهای منفی هر محصول واحد به 30 امتیاز برسد یک اخطار به واحد تولیدی داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر امتیازهای منفی هر محصول یک واحد تولیدی به 90 امتیاز منفی برسد یادآور شد: پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی برای تولید محصول مورد نظر تعلیق و در صورتی که این امتیازهای منفی به 120 برسد پروانه کاربرد علامت استاندارد آن محصول واحد باطل خواهد شد.

مددی با بیان اینکه در این مدت از سال پروانه کاربرد علامت استاندارد 26 محصول واحدهای تولیدی استان باطل شده است و 6 محصول نیز  تعلیق شده است،خاطر نشان کرد: به واحد هایی که پروانه کاربرد و علامت استاندارد  آن ها بشکل تعلیق در آید فرصت کوتاهی برای رفع نقص داده می شود وپس از رفع نقص  مجدد از محصول نمونه برداری خواهد شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.