2 هزار و890 نفر امسال در کلاس های سواد آموزی شهرستان مهاباد جذب شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان مهاباد با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد افراد هزارو 560 نفر به صورت رسمی، 80 نفر به صورت داوطلب آزاد، 300 نفر در دوره تحکیم، 900 نفر در دوره انتقال و 50 نفر به صورت متفرقه از اول امسال تاکنون در شهرستان مهاباد در دوره های سواد آموزی شرکت کرده اند.

نوذری افزود: سهمیه ابلاغی جذب بی سوادان در شهرستان مهاباد دو هزارو 750 نفر بود که با تلاش های انجام شده بیش از صد درصد این تعداد برای آموزش در دوره های سوادآموزی جذب شده اند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 94 حدود 3 هزارو 920 نفر بی سواد در رده سنی 10 تا 49 سال در شهرستان مهاباد شناسایی شدند که تلاش میشود با برنامه ریزی طی چند سال آینده بی سوادی در این شهرستان ریشه کن شود.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان مهاباد ادامه داد: تمامی مدارس شهرستان مهاباد به علاوه دو مرکز یادگیری محلی به آموزش بی سوادان در مهاباد اختصاص داده شده است.

نوذری گفت: در مراکز یادگیری علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن به علاقه‌مندان، مهارت‌های زندگی، شغلی و شهروندی نیز آموزش داده می شود،

وی افزود: در حال حاضر 94 درصد مردم شهرستان مهاباد از نعمت سواد برخوردار هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.