رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: 5 هزارمیلیارد تومان هزینه تجهیز منابع سازمان تامین اجتماعی است که نیمی از کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

5 هزار میلیارد تومان هزینه تجهیز منابع سازمان تامین اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید تقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی در بیست و چهارمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: در حادثه پلاسکو 580 کارگاه و 4000 کارگر تحت پوشش اجتماعی بیمه بیکاری؛ مستمری و غیره هستند که در جهت امنیت خاطر و معاش این گروه ها اقداماتی را داریم. 

وی با اعلام اینکه 5میلیون نفر شاغل و نیمی از کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: کل تخصیص دولت در امور مختلف 17 هزار میلیارد تومان است که با این سهم، فعالیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را پیش برده ایم.

نوربخش افزود: در رکود اقتصادی دولت گذشته که 5/8 بود و دولت نمی تونانست کاری کند 5 هزار میلیارد تجهیز منابع داشتیم. 

وی با اشاره به گفته های وزیریهداشت دولت گدشته گفت: بیش از 7 درصد هزینه های خانمان سوز در بهداشت داشتیم و سلامت درشان نظام و مردم نبوده است که ما با این بحران سازمان تامین اجتماعی را تحویل گرفتیم.

رییس سازمان تامین اجتماعی از سوق دادن بخشی از هزینه های تامین اجتماعی به درمان خبرداد و افزود: دولت با طرح تحول طی 3 سال زمان انجام طرح، بدترین دوران را داشت و سهم متعادلی نداشت که ارتقا منابع نیازمند کنترل مصارف است. 

وی اظهار داشت: برای افزایش سهم پزشک باید سرفصل هایی را در نظرگرفت و ماندگاری طرح تحول و طرح نظام ارجاع در گرو ساماندهی و کنترل منابع و مصرف است. 

نوربخش گفت: با مشکلات اقتصادی و بودجه ای نباید بدون برنامه از منابع به سمت مصارف برویم. 

وی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی نهاد بیمه ای است و حمایتی نیست و با توجه به رکود 24،27و 25 رشد اصولی داشته ایم و این رشد با ظرفیت های قانونی یکباره انجام شد و بار 40 سال گذشته را به دوش کشیدیم. 

رییس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان از تمام ظرفیت های خود در طرح تحول استفاده کرده اما منابع و مصرف یکنواخت نیست، افزود: سازمان تامین اجتماعی صورتحساب مالی دارد و سعی دارد که جامعه پزشکی متضرر نشود.
 
وی گفت: یک چهارم هزینه های تامین اجتماعی به داروها تعلق دارد و 72 میلیارد تومان تنها صرف هورمون رشد و هزینه های زیادی صرف آزمایش ویتامین د می شود. 

نوربخش افزود: آمادگی داریم در زمینه تجهیزات و منابع و کنترل مصارف همکاری های لازم را با سلامت داشته باشیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار