یک فوق تخصص شبکیه چشم گفت: توسعه آزمایشگاه‌های جدید در زمینه سلول‌های بنیادی و سلولی-مولکولی نویدبخش صدور دانش پزشکی ایران در سال‌های آینده به اقصی نقاط جهان است.

حسین اشرف فوق تخصص شبکیه چشم در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: انجمن چشم پزشکی ایران از هم اکنون برای معرفی قله‌های دانش ایران به مردم و جامعه چشم پزشکی کارهای خوبی را آغاز کرده و در صدد ایجاد انگیزش جهت کارهای تحقیقاتی و درمان‌های جدید حوزه چشم است.

وی گفت: مجله جدید انجمن چشم پزشکی ایران موفق به دریافت ایندکس شده است که این اعتبار بین‌المللی مورد توجه مخاطبان دنیا است و بیانگر وضعیت خوب محققان در زمینه آزمایشگاه‌های سلول‌های بنیادی و سلولی مولکولی است.

این فوق تخصص شبکیه چشم اظهار داشت: آغاز به کار آزمایشگاه سلول‌های بنیادی و سلولی مولکولی در شیراز و تهران رشد تصاعدی در زمینه‌های تحقیقاتی و علمی – پژوهشی داشته که می‌تواند اثرات خوبی را در جامعه پزشکی ایران داشته باشد.

وی افزود: رشد علمی ایران نشان می‌دهد در حوزه پزشکی با توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در کنار حمایت‌های مادی و معنوی متولیان سلامت و سیاست‌گذاران عرصه بهداشت و درمان می‌تواند زمینه ساز رتبه اول آموزش پزشکی ایران در منطقه و صدور دانش پزشکی ایران به کشورهای همسایه شود.

اشرف تصریح کرد: بحث ترمیمی ضایعات، مباحث علوم اعصاب، چشم پزشکی و سلول‌های بنیادی با ارتقاء علمی اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران با تزریق توسعه تجهیزات آزمایشگاهی و نوآوری‌های جدید می‌تواند اقتصاد سلامت را ارتقاء دهد.

وی افزود: تکنیک جراحی‌های پیشرفته، تکنیک‌های معمولی جراحی بیماری‌های خاص و نوزادان، بیماری‌های التهابی چشم در کشور از تشخیص و درمان خوبی برخوردار بوده است و بسیاری از بیماران از افراد از کشورهای همسایه به منظور تشخیص درمان به ایران روی آورده‌اند.

این فوق تخصص شبکیه چشم اظهار داشت: تشخیص و درمان بسیاری از بیماران رماتیسم مفصلی، بیماری‌های کلاژن با عارضه‌های چشمی هم اکنون توسط درمانگران ایرانی و با جدیدترین درمان‌ها به ارائه خدمات پرداخته است و این موضوع می‌تواند توریسم سلامت را ارتقاء ببخشد.

اشرف گفت: با توجه به توانمندی چشم پزشکان ایرانی و سایر محققان رشته‌های پزشکی می‌توان گفت طی ده سال آینده شاهد انقلاب پزشکی در منطقه خواهیم بود و برای رسیدن به این جایگاه سیاست‌گذاران سلامت باید دوشادوش محققان گام بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار