صدها هزار نفر در سراسر جهان در اعتراض به آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صدها هزار نفر در سراسر جهان در اعتراض به آغاز به کار دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، و اظهارات جنجالی وی درباره مسائل مختلف تظاهرات کردند.

دهها نفر امروز (شنبه) در مادرید با تجمع مقابل سفارت آمریکا علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تظاهرات کردند .

صدها معترض آلمانی امروز (شنبه) مقابل دروازه براندنبورگ برلین گرد هم آمدند تا در برابر سفارت آمریکا نارضایتی خود علیه ترامپ را اعلام کنند.

بسیاری از معترضان، آمریکایی های مقیم آلمان هستند که نمی توانند ببینند با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ارزش های لیبرال آن ها از بین می رود.

هزاران تظاهرکننده در استرالیا و نیوزیلند روز شنبه به نخستین راهپیمایی زنان در سراسر جهان در اعتراض به آغاز به کار دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، ملحق شدند تا نارضایتی خودشان را از وی نشان دهند.

بر اساس این گزارش، در سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا، حدود سه هزار نفر  زن و مرد، در اعتراض به ترامپ تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در سیدنی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی در حمایت از برابری حقوق زنان نوشته شده بود.

حدود دو هزار تظاهرکننده نیز حرکت اعتراض‌آمیز مشابهی را در چهار شهر نیوزیلند برگزار کردند.

صدها  نفر در آرژانتین در اعتراض به آغاز به کار دونالد ترامپ در مقام رئیس جمهور آمریکا، روبروی سفارت این کشور در بوئنوس آیرس تظاهرات کردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. 

معترضان آرژانتینی پلاکاردهایی را همراه داشتند که روی آن نوشته بود «ترامپ را نمی خواهیم» و یا «ترامپ را برکنار کنید». آنان با این تظاهرات اعتراض‌آمیز، خشم و انزجار خود را از چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا فریاد زدند. 

هزاران نفر در شهرهای لندن، منچستر، گلاسکو و ادینبروی انگلیس همزمان با مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، جمع شدند تا مخالفت خود را با چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا اعلام کنند.

در شهرهای گلاسکو، ادینبرو و منچستر و دیگر شهرهای انگلیس نیز تظاهرات برگزار شد.

راهپیمایی زنان نیز قرار است بعدظهر روز شنبه در لندن برگزار شود. تظاهرات در شهرهای لیورپول، بلفاست، کاردیف، لیدز، ساوس همتونو یورک نیز برنامه‌ریزی شده است. 

روز جمعه در ادینبرو، معترضان به سمت کنسولگری آمریکا تظاهرات کردند و  شعارهای «نه به نژادپرستی، نه به ترامپ» و «ترامپ برو به جهنم» سردادند.

در این روز، در اکثر شهرهای دنیا پلاکاردهایی روی پلها نصب شد که در آنها از ترامپ خواسته شده است سیاست تنفر را کنار بگذارد. روی نه پل در لندن نیز چنین پلاکاردهایی نصب شده است.

اعتراضات بین‌المللی علیه ترامپ در مناطق مختلف جهان

اعتراضات بین‌المللی علیه ترامپ در مناطق مختلف جهان

اعتراضات بین‌المللی علیه ترامپ در مناطق مختلف جهان

اعتراضات بین‌المللی علیه ترامپ در مناطق مختلف جهان

اعتراضات بین‌المللی علیه ترامپ در مناطق مختلف جهان

اعتراضات بین‌المللی علیه ترامپ در مناطق مختلف جهان


خبر در حال تکمیل است...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار