وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی در نشست داووس گفت رئیس جمهور جدید این کشور باید تعریفی از «نقش بین‌المللی آمریکا» بیاموزد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، هنری کیسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا، می گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهور تازه کار این کشور باید تعریفی از نقش بین‌المللی آمریکا بیاموزد. 

وی که برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس به سر می برد، روز جمعه در نشست پرسش و پاسخ مشترکی با کلاوس شوآب، رئیس اجرایی مجمع گفت: باید نقش بین‌المللی آمریکا را به ترامپ تفهیم کنند. 

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: «رئیس جمهور دونالد ترامپ باید تعریفی از نقش بین المللی آمریکا پیدا کند که پاسخ نگرانی بسیاری از بخش های دنیا را می دهد. آمریکا دارد نقش غیرقابل دفاع رهبری خود را در برخی بخش ها واگذار می‌کند و در بخش های دیگر هم دارد از مشارکت خود دست می کشد.  این تعریف نو باید دربر گیرنده چگونگی و کجایی ایفای نقش رهبری آمریکا باشد. به این معنی که آمریکا کجا باید مشارکت داشته باشد و در کنار مشارکت به ایجاد و شکل‌گیری نظم بین‌المللی کمک کند.» 

این سیاستمدار کهنه کار آمریکایی افزود: « نقش بین المللی آمریکا می تواند برای حل و فصل برخی مشکلات کلیدی در اروپا از جمله اقتصاد و امنیت تعریف شود؛ زیرا حل کردن چنین مشکلاتی در یک گردهمایی که لازمه قطعی آن هم رای بودن است، بسیار سخت خواهد بود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار