در آستانه رویداد بین المللی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نخستین سمینار گردشگری خوراک با رویکرد اسلوفود 11بهمن در هتل میثاق مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: سنت غذا خوردن، از ماندگارترین میراث‌های فرهنگ و تمدن ایرانیان است که  باید بجا آورده شود.
سید جواد موسوی افزود: اسلوفود اعتقاد دارد که علم مطالعه غذاهای یک فرهنگ به طور اجتناب ناپذیری با سیاست، تاریخ ،کشاورزی و همچنین مسائل مختلف اجتماعی و زیست محیطی در ارتباط است چرا که لذت و احساس مسئولیت از هم جداناپذیرند و در واقع  ضروری است که ما آنها را  با هم ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: احیا، سنتهای غذایی و غذاهای بومی، توسعه و احیاء گردشگری بویژه گردشگری خوراک، معرفی اسلوفود و وبسایت رسمی اسلوفود در ایران، آماده سازی زمینه جهت برگزاری سمینار به صورت سالانه و نیز جهت سمینارهای محلی اسلوفود، ایجاد شبکه محلی مواد غذایی و توسعه اقتصاد محلی، معرفی کشتی طعمها (غذاهای بومی در معرض فراموشی) از جمله اهداف این همایش است.
موسوی گفت: گردشگری خوراک،اسلوفود، سنتهای غذایی و غذاهای محلی،معرفی برترین مراکز ارائه دهنده غذای پاک و سالم با اهداء تاییدیه اسلوفود ایران ۲۰۱۷ از جمله محورهای سمینار گردشگری خوراک با رویکرد اسلوفود است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: بازدید از برترین های غذای سالم و غذای سنتی (تور گردشگری غذا) وکارگاه آموزشی اسلوفود از جمله برنامه های این سمینار است.
گفتنی است سمینار یک روزه گردشگری خوراک با رویکرد اسلوفود 11بهمن ماه در هتل میثاق مشهد برگزار می شود.
حضور در نخستین سمینار گردشگری خوراک با رویکرد اسلوفود رایگان و  از طریق ثبت نام اینترنتی http://slowfood.ir/seminar/ و یا تماس با دبیرخانه سمینار،انجام پذیر می باشد.
انتهای پیام// ز.ی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.