مصاحبه یک سایت آمریکایی با 2 دختر لژیونر والیبال ایران؛ تنها شرط ما بازی کردن با حجاب اسلامی بود

یک سایت آمریکایی در گفتگو با مائده برهانی و زینب گیوه ،اولین دختران لژیونر کشورمان، به چند و چون حضور آنها در یک تیم اروپایی پرداخته است.

مصاحبه یک سایت آمریکایی با 2 دختر لِژیونر والیبال ایران؛ تنها شرط ما بازی کردن با حجاب اسلامی بودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سایت آمریکایی باکس ساکر نیویورک با مائده برهانی و زینب گیوه اولین دختران لژیونر کشورمان که با حجاب اسلامی در تیم شومن صوفیه بازی می کنند،گفتگویی انجام داده است.

این مصاحبه طی روزهای 13 و 14 ژانویه (جمعه و شنبه هفته قبل) انجام شده و به تازگی منتشر شده است.

در ابتدای این مصاحبه آمده است مائده برهانی اصفهانی اولین بازیکن زن ایرانی است که به یک تیم اروپایی پیوسته است. 

در سال های گذشته هم تیم های خارجی به دنبال جذب برخی از بازیکنان دختر والیبال ایران بودند،اما انتقال آنها مورد تایید فدراسیون والیبال ایران قرار نگرفت. 

مائده برهانی اصفهانی در معرفی خود گفت:من اصالتا اهل اصفهان و کوچکترین عضو خانواده هستم. 3 خواهر دارم که ازدواج کرده اند. آنها از من بزرگتر هستند. یکی از برادرزاده های من به نام امیر عرفان ایزدی که 16 ساله است ،بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان ایران است. من 29 ساله هستم، قدم 183 سانتی متر است. 
بازیکن تیم ملی بزرگسالان زنان ایران هستم.پستم قطرپاسور(پشت خط زن) است. دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک سازمان ورزش هستم. 
برهانی افزود: برای کسب تجربه به عنوان اولین بازیکن لژِونر والیبال ایران به تیم YEB شومن 05 پیوسته ام، روز9 ژانویه (19 دی)وارد شهر شومن شده ام. شکرخدا همه چیز اینجا خوب است. 
در نیم فصل اول آنها جایگاه ششم لیگ زنان بلغارستان را به دست آوردند. هدف تیم قدرتمند شدن و ماندن در سطح بالاتر درنیم فصل دوم است.
برهانی درباره شرایط خود نیز گفت:اینجا، در شهر شومن، من احساس غریبی نمی کنم، در باشگاه همه با من رفتار خوب و دوستانه ای دارند.
 این رفتار دوستانه، احترام متقابل و دوستی را برای ما به همراه دارد. نه تنها احساس تنهایی نمی کنم بلکه احساس خوبی دارم. 
تیم فعلی من در مقایسه با تیم قبلی ام در ایران ، سطح فنی بالایی دارد. از نظر زبان و ارتباطات، مشکلی ندارم. اینجا تقریبا همه به زبان انگلیسی صحبت می کنند. 

برهانی درباره نحوه پیوستنش به شومن گفت:حدود 5 ماه قبل مذاکره من با این باشگاه آغاز شد.
آنها فیلم بازی های ما را در چندین رقابت دیده و برای جذب من و خانم زینب گیوه ابراز تمایل کرده بودند. ما فقط یک شرط داشتیم و آن هم این بود که با حجاب اسلامی بازی می کنیم. باشگاه شومن باید با فدراسیون والیبال کشورشان (بلغارستان) مشورت می کرد. ماه گذشته باشگاه موافقت خود را به ما اعلام کرد.

 ما با فدراسیون مان صحبت کردیم و نظر مستقیم دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران را جویا شدیم و همه توصیه های او را شنیدیم. همچنین مقامات باشگاه من ،یعنی بانک سرمایه از من حمایت و به راحتی  رضایت نامه ام را صادر کردند. از همه کسانی که به من کمک کردند، از  تیم باشگاهی ام و دکتر داورزنی سپاسگزارم.

برهانی درباره تیم شومن و هم تیمی های خود نیز گفت: خانم  زینب گیوه از تیم دانشگاه آزاد هم به ما ملحق خواهد شد و یک بار دیگر ما در تیم شومن با هم همبازی خواهیم شد. خانم  سرفاین دیگر هم تیمی خارجی من اهل اوگاندا است؛ پست او دریافت کننده است. در حال حاضر من سخت تمرین می کنم. دیگر بازیکنان تیم جوان هستند، آنها 19 تا23 ساله اند وبه نظر من آینده درخشانی دارند. ضمن این که، 3 بازیکن از تیم ملی جوانان بلغارستان در ترکیب  تیم ما حضور دارند. دو نفر از آنها مدافع و یکی دیگر دریافت کننده است. مسئولان تیم  درحال دریافت ITC  من از فدراسیون جهانی والیبال هستند.

امروز، جمعه 13 ژانویه 2017 ،من اولین بازی دوستانه خود را  مقابل یک تیم از رومانی انجام خواهم داد. روز 27ژانویه ، تیم ما بازی رسمی خود را در لیگ زنان بلغارستان برگزار خواهد کرد. در این بازی، من و خانم زینب گیوه حضور نخواهیم داشت زیرا ما برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان ،همراه تیم ملی ایران خواهیم بود. اما در بازی دوم شومن که  سوم فوریه خواهد بود ، تیم را همراهی خواهیم کرد. 
زینب گیوه دیگر لژیونر کشورمان  نیز در معرفی خود گفت:من متولد تهران هستم. یک برادر و یک خواهر بزرگتر دارم وآخرین فرزند خانواده هستم. پدرم یک ورزشکار بود، او بازیکن فوتبال بود و الان مربی است. او عضو تیم استقلال و راه آهن بود. من دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیولوژی کاربردی از دانشگاه خوراسگان اصفهان هستم. 

وقتی که 8 ساله بودم والیبال را شروع کردم. در 14 سالگی، به طور رسمی به والیبال پرداختم. در 16 سالگی ، به تیم عمران کیش تحت مربیگری خانم آزاد فدا پیوستم. آرزوی من این بود که به عضویت تیم ملی درآیم و بهترین بازیکن تیم شوم.. جدایی از تیم دانشگاه آزاد برایم سخت بود، به خصوص این که کاپیتان تیم بودم و دوستان خوبی در تیم داشتم. برای من جدایی واقعا سخت بود اما از آنجایی که هدف بزرگی دارم، و آن بازی در تیم های خارجی سطح بالا و در لیگ های معتبر است، پیوستن به تیم شومن بلغارستان می تواند مرا در آینده به هدفم نزدیکتر کند. من روز 13 ژانویه وارد  بلغارستان شدم2017. اینجا کشور سردی است، اما افراد گرم و دوستانه هستند.

از بدو ورودم توانستم ارتباطات و روابط خوبی با هم تیمی هایم برقرار کنم. همه آنها بسیار وفادار و مهربان هستند. 
از نظرزبان، هیچ مشکلی ندارم اما باید کمی زبان انگلیسی ام را بهتر کنم تا روابط آسان و بهتری با هم تیمی هایم داشته باشم.

اگر شما صحبت های مرا حمل بر خودستایی نکنید،باید بگویم صدور نامه رضایت نامه برای کسی که کاپیتان و بهترین بازیکن یک تیم است کار سختی است، ممکن است جدایی یک بازیکن از تیم باعث برخی مشکلات برای تیم شود ، و از این نظر باشگاه منافع خودش را می بیند. اما این مورد برای من پیش آمد، در واقع، آن شرایط خوبی برای کل ورزش زنان در ایران است، به نحوی که می تواند منجر به پیشرفت زنان در تمام رشته های ورزشی شود. باشگاه قطعا این موضوع را در نظر داشت؛ در واقع، این مایه افتخارآنها است. و همچنین مایه افتخار من این است که این موقعیت برای من پیش آمده است و می توانم با حجاب اسلامی در یک کشور اروپایی مانند بلغارستان که از والیبال سطح بالایی برخوردار است، بازی کنم.

قطعا، باشگاه می داند که چگونه این مهم می تواند موجب پیشرفت زنان شود. قبل از خروج از تیم ،آخرین بازیم را مقابل تیم پارسه انجام  دادم، که واقعا تیم خوبی بود، من باید می ماندم و بازی می کردم زیرا بازی مهمی بود و ما باید مطمئن می شدیم که در این بازی 3-0به پیروزی می رسیم. به لطف خدای بزرگ ما برنده بازی شدیم. بنابراین با این پیروزی من تیم را به شیوه ای خوب و در فضایی مثبت ترک کردم. امیدوارم آنها به عنوان قهرمانی در لیگ برتر زنان ایران دست یابند. زیرا تیم دانشگاه آزاد واقعا تیمی هماهنگ و یکدستی است.

حضور در آخرین بازی تیم سابقم،دلیل دیر آمدنم به تیم جدید بود و به همین جهت چند روز بعد از  خانم برهانی وارد بلغارستان شدم. آخرین بازی خانم برهانی در برابر تیم شیراز بود، که بازی آسانی برای تیم او بود و او توانست زودتر از من به اینجا بیاید.

گیوه در مورد بهترین خاطره خود گفت:پیوستن به تیم ملی و پوشیدن پیراهن این تیم بهترین خاطره من در والیبال است و برای من بسیار با ارزش هستند. دوست دارم بخاطر ایران در تیم های سطح بالای جهان بازی کنم ، آرزو می کنم این موقعیت برایم مهیا شود. شکر خدا جرقه این کار زده شده  بنابراین من باید تمام تلاش خود را بکنم زیرا معتقدم با تلاش می توانیم به اهداف خود برسیم.

یک بازیکن برای تبدیل شدن به بازیکنی خوب ، باید تمام تلاش خود را انجام دهد و باید واقع بین بوده و برای دستیابی به هدفش خوش بین باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار