رشت؛

عیادت مسئولان گیلان از علی کاظمی

جمعی از مسئولان گیلان امروز از کشاورزی که برنج علی کاظمی به نام او شناخته شده عیادت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛مدیران کل اجتماعی و فرهنگی استانداری ، کمیته امداد ، تعدادی از مدیران فومن به همراه جمعی از ساکنان روستای شکالگوراب امروز به عیادت این شالیکار مبتکر که از یکسال پیش بعلت تصادف رانندگی در بستر بیماری است رفته و از وی دلجویی کردند.

در این دیدار یونس رنجکش مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت : برای توسعه و ترغیب جوانان به کشاورزی باید از مبتکران و کشاورزان پیشکسوت قدردانی کرد.

علی کاظمی معرف رقم بومی برنج علی کاظمی هم خواستار رسیدگی به مشکلات و تامین بخشی از هزینه های درمانی خود شد.علی کاظمی شالیکار اهل روستای شکاگوراب سال 1360 خوشه های برنج ناشناخته ای را بین خوشه های برنج شالیزارش شناسایی و پس از چند سال کشت ، به شالیکاران گیلانی معرفی کرد.

سالانه در حدود 50 هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور به ویژه گیلان رقم بومی برنج علی کاظمی کشت می شود. یوسف هاشمی زاده معرف رقم بومی برنج هاشمی هم از حدود 2 هفته پیش به علت تصادف در بستر بیماری است.

این شالیکار اهل روستای چاپارخانه بخش خمام شهرستان رشت هم سال 1364 رقم برنج هاشمی را در بین خوشه های برنج شالیزارش شناسایی و بعد از چند سال کشت به شالیکاران گیلان معرفی کرد.

برنج علی کاظمی در حدود 250 هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور کشت می شود.

آسمان گیلان در حال حاضر ابری است و در مناطق شرقی و مرکزی باران می بارد .  



انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.