وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید نیروهای امنیتی تلاش دارند داعش را در شرق کشور فشار قرار دهند تا این گروه نتواند فعالیتش را گسترش دهد.

وزارت داخله: داعش هنوز امنیت افغانستان را تهدید می کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخلۀ افغانستان روز شنبه (۲دلو) در یک نشست خبری گفت که داعش هنوز به حیث یک خطر جدی به امنیت افغانستان است و باعث شده به مردم ولایت ننگرهار آسیب برسد.

آقای صدیقی گفت که نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های مختلف ننگرهار، به ویژه اچین، کوت و ده بالا تلاش دارند تا داعش هم‌چنان زیر فشار عملیات‌های‌شان قرار گیرد.

سخنگوی وزارت داخله افزود که عملیات‌های زیادی راه‌اندازی شده تا گروه داعش نتواند به دیگر بخش‌های ننگرهار و بیرون از ننگرهار فعالیتش را افزایش دهد.

این در حالی‌ست که سال جاری خورشیدی فعالیت گروه داعش در شرق افغانستان گسترش چشم‌گیری داشت؛ هرچند عملیات‌های هوایی نیروهای خارجی و عملیات‌های نیروهای امنیتی سبب کاهش فعالیت این گروه شد.

ناتو اعلام داشت که ساحۀ فعالیت داعش در ولایت ننگرهار از نُه ولسوالی به سه ولسوالی کاهش یافته‌است.

هم‌چنان مقام‌های افغان می‌گویند ۸۰ درصد از اعضای گروه داعش که در ولایت ننگرهار حضور دارند، جنگجویان خارجی، به ویژه شهروندان پاکستانی هستند.

با این حال، صدیقی گفت بالابردن ظرفیت‌های پولیس در قسمت اکمال پرسنل، تجهیزات و احیای مجدد شماری از نهادهای پولیس که در جنگ‌ها آسیب دیده‌اند، در اولویت وزارت داخله قرار دارد تا برای تابستان آینده آماده‌گی جدی موجود باشد.

شفقنا نوشت: او گفت که در حال حاضر ۲۰ هیئت از وزارت داخله به ولایت‌ها سفر کرده‌اند تا به مشکلات پولیس به گونۀ جدی رسیده‌گی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار