اهواز؛

جایزه سپیدار در دستان سپهر

کودک خوزستانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق شد دومین جایزه ادبی سپیدار، با موضوع محیط زیست را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سپهر بالویی عضو 10 ساله کانون در شهرستان شوش برای گزارش داستانی 'حیوان با شکوه جنگل' از سوی شیوا حریری، معصومه یزدانی و رویا میرزایی داوران بخش کودک و نوجوان زیر 12 سال دومین دوره جشنواره سپیدار به‌ عنوان برگزیده معرفی شد.

سپهر بالویی از سال 1393 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان شوش شده است و زیر نظر مربیان فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز در فعالیت‌های کانون حضور فعال دارد.

دومین دور جایزه سپیدار که جشنواره‌ای در حوزه محیط زیست است در 2 بخش آثار ادبی و غیر ادبی برای کودکان و نوجوانان و بخش ادبی آثار چاپ ‌نشده برای نویسندگان و شاعران برگزار شد.

جایزه سپیدار در دومین دور برگزاری خود در حالی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست برگزار شد که در بخش فردی کودکان و نوجوانان می‌توانستند با ارسال شعر یا داستان، عکس و فیلم کوتاه یا گزارش و مصاحبه در مسابقه شرکت کنند.

در بخش گروهی این جشنواره نیز علاقه‌مندان می‌توانستند با ایجاد گروه‌هایی حداکثر پنج نفری در قالب جمع دوستان و همکلاسی‌ها فعالیت‌های محیط زیستی انجام دهند و گزارش فعالیت‌های محیط زیست یخود را مانند تفکیک زباله، کمک به حیوانات بی‌سرپناه ‌و پاک‌سازی تهیه کنند یا در محیط اجتماعی مجازی گروه‌های محیط زیستی را سامان داده و گزارش‌ها و آدرس گروه خود را به دفتر مسابقه ارسال کنند.

در بخش مسابقه ادبی آثار چاپ ‌نشده ویژه نویسندگان و شاعران، آثار چاپ ‌نشده داستانی (داستان کوتاه، بلند، رمان) و شعر که ویژه کودکان و نوجوانان نوشته شده‌اند و آثاری که پیش از این در جایی چاپ نشده‌اند،با یکدیگر رقابت کردند.

دومین جایزه ادبی سپیدار 29 دی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد که حدود هزار اثر از کودکان و نوجوانان در زمینه های مختلف شعر، داستان، عکس، نقاشی، روزنامه دیواری، نشریه اینترنتی، فیلم، گزارش، مصاحبه و نیز 427 اثر ادبی از بزرگسالان شرکت داشتند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.