شهرکرد؛

وجود 12 روستای تاریخی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از وجود 12 روستای دارای بناهای تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهمن عسگری در کنگره استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در شهرکرد گفت: در چهارمحال و بختیاری 12 روستای دارای بناهای تاریخی مانند یاسه چای، سوادجان و سرآقاسید و شهرهایی با پیشینه کهن مانند هفشجان، چالشتر و بروجن وجود دارد.

وی، وجود این بناهای تاریخی را زمینه ای مناسب برای رونق گردشگری در استان بیان کرد و افزود: با همکاری بین سازمانی و مردمی می توان از این آثار نگهداری کرد.

عسگری ادامه داد: تاکنون 657 اثر ملموس و ناملموس تاریخی این استان ثبت ملی و اثر ناملموس «مال کَنون» کوچ عشایر نیز برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی، بررسی قدمت و آسیب شناسی ابنیه تاریخی موجود در کشور از جمله اهداف کنگره تاریخ معماری و شهرسازی است اضافه کرد: بیانیه پایانی این کنگره می تواند اثر مطلوبی در شناسایی و حفاظت دائمی از بناها و محوطه های تاریخی استان داشته باشد.

کنگره استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با شرکت 150 نفر از روز جمعه اول بهمن با برگزاری مسابقه عکاسی و اسکیس در فضای باز با حضور دانشجویان رشته معماری در محل مجموعه تاریخی فرهنگی چالشتر آغاز شد و تا امروز یکشنبه سوم بهمن در سالن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد ادامه دارد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار