طرح توسعه بقعه متبرکه امامز‌اده سید عیسی (ع) در روستای سرآقاسید پیگیری می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از پیگیری طرح توسعه بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید عیسی (ع) در روستای سرآقاسید شهرستان کوهرنگ خبر داد.

وی گفت: با توجه به نبود شرایط و امکانات مناسب جهت اسکان و اقامت زائران و مسافران، در سال جاری عملیات ساخت زائرسرا و خانه عالم این بقعه با بیش از ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شد.

عزیزی افزود: این میزان هزینه با اعتبارات تخصیصی این اداره کل، کمک‌های خیرین و درآمد و نذورات بقعه متبرکه تأمین گردید.

وی همچنین گفت: از سال ۱۳۸۴ تا کنون حدود ۵ میلیارد ریال جهت بازسازی و تعمیر، توسعه و تأمین امکانات فرهنگی و گردشگری در آستان مطهر امامزاده سید عیسی (ع) اختصاص یافته و هزینه شده است.

روستای سادات نشین و پلکانی «سرآقا سید» با طول عمر چند صد ساله و معماری بی‌نظیر، در دهستان میانکوه موگویی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری و در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

مرقد نورانی حضرت امامزاده سید عیسی بن حسن بن یحیی (علیه السلام) نیز از جاذبه‌های مذهبی و گردشگری این روستا در کنار طبیعت بکر و زیبای کوهستانی و معماری پلکانی این روستاست.

حضرت امامزاده سید عیسی (ع) که یکی از فقها و دانشمندان علوم دینی، منجمان و زاهدان زمان خود بوده است، با پنج واسطه به حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می‌رسد.

وجه تسمیه روستای سرآقاسید هم این است که به دلیل وجود مرقد پاک امامزاده سید عیسی (ع) در قسمت پایین و آستانه روستا، تمام خانه‌ها در دامنه بالای بقعه نورانی آن حضرت (ع) قرار گرفته و درب آن‌ها به سمت این حرم شریف باز می‌شود.

وجود بارگاه مطهر این امامزاده واجب التعظیم (ع) سبب شده است تا اهالی روستا در برف و سرمای شدید زمستان که حدود شش ماه از سال، راه‌های ارتباطی منطقه را قطع می‌کند، همچنان در این محل باقی بمانند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار